خطیب جمعه قم گفت: مسئولان با رفع موانع، راه را برای جهش تولید و شکوفایی اقتصادی کشور هموار کنند.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳ 22 March 2024

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی، خطیب جمعه قم، در خطبه‌های امروز نماز جمعه قم با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: مسئولان کشور باید مشکلات و موانع تحقق این امر را رفع کنند تا شاهد جهش در تولید باشیم.

امام جمعه قم عنوان کرد: این شعار برگرفته از قرآن کریم و آموزه‌های دینی است و آیه ۶۲ سوره انفال گواهی بر این سخن است.

وی افزود: برخی افراد به دنبال منافع نامشروع خود هستند و با سنگ اندازی‌ها با ورود مردم به حوزه‌ تولید مخالف می‌کنند که دولت باید با قاطعیت با این افراد برخود کند.

آیت الله سعیدی گفت: بر اساس فرمایش رهبری معظم انقلاب اسلامی جهش تولید در گرو ورود مردم به حوزه اقتصاد است چرا که تا مردم به طور واقعی وارد این عرصه نشوند جهش تولید محقق نخواهد شد.

امام جمعه قم ترویج مصرف کالای تولید داخل را از مهم‌ترین اقدامات برای جهش تولید دانست و گفت: جهش تولید زمانی اتفاق می‌افتد که مردم کالاهای مورد نظر خود را از کالاهای داخلی خرید کنند و کالاهای داخلی هم با کیفیت و قیمت مناسب تولید شود.

وی افزود: باید کارگروه‌های تشکیل شود تا ضمن پرهیز از طرح‌های عجولانه و غیر مرتبط از فوت وقت هم به بهانه بررسی طرح‌ها جلوگیری شود.

خطیب جمعه قم اشاره‌ای هم به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه کرد و گفت: تمام ارزش‌های انسانی در سایه سکوت جامعه جهانی در غزه نقض و زیر پای گذاشته شده است و ما امروز شاهد بروز یک فاجعه انسانی بزرگ علیه مردم فلسطین در منطقه غزه هستیم.

امام جمعه قم گفت: دشمنان اسلام بدانند طوفان الاقصی خاموش شدنی نیست و به فضل الهی شما شاهد خواهید بود که دنیای آینده دنیای فلسطین است و رژیم صهیونیستی از نقشه جهان محو خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ماه رمضان دارای حرمتی ویژه است، تصریح کرد: کسانی که حرمت ماه رمضان را نگه نمی‌دارند بدانند خسارت دیده و این حریم‌شکنی برای آنان سخت خواهد بود.

آیت الله سعیدی، گفت: شهر مقدس قم نیز از گذشته تاکنون در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی نه تنها سرمشق کشور بلکه سرمشق جهان اسلام بوده و هست، قم به لحاظ ویژگی‌هایی که دارد فراتر از شهرهای کشور به ویژه در حوزه فرهنگ و دین است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار