فرماندار و رئیس ستاد تسهیلات نورورزی گفت: از ۲۳ اسفند تا۸ فروردین بیش از ۶۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان و بقا متبرکه شهرستان  بازدید و زیارت کردند. 
کد خبر: ۱۱۶۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰ 28 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرحمانی در گفتگو با خبرنگار ما  با اعلام این مطلب اظهار کرد : در جلسه اولیه که برای اسکان گردشگران نوروزی که شهرستان آبدانان را برای بازدید و با هماهنگی با اعضا ستاد اسکان شهرستان تدارک خوبی دیده شده بود وتعداد ۳۲ مکان برای اسکان مسافران در نظر گرفته که ظرفیت پذیرش ۱۰۰۰ نفر در روز را دارند و تعداد ۲۶۰۰ نفردر این مدت در ۵خانه مسافر ،دو بوم گردی ،مهمانسرای ادارات وتعداد۷ مدرسه با ظرفیت ۵۵۰ نفر تجهیز شده و برای اقامت اسکان داشته ودارند .

وی با اشاره به اینکه  پیش بینی می شود تعداد مسافران و  گردشگران در  این شهرستان به 120هزارنفر برسد  و بیان داشت : امسال ما مهمان نوروزی بیشتری نسبت به سال قبل خواهیم داشت و باتوجه به تنوع آب وهوای شهرستان و طبیعت زیباوسرسبز این فصل ماپذیرای مهممانان وگردشگران وطبیعت گردان شهرستانهای همجوار دراردیبهشت وحتی خرداد هم  هستیم . 

 دبیر ستاد تسهیلات نوروزی و رئیس میراث فرهنگی وگردشگری آبدانان  گفت: شهرستان آبدانان  دارای ۷۸ اثر گردشگری است  که برای شناساندن و راحتی مسافران نوروزی که از جای جای کشور برای بازدید دراین ایام به آبدانان مسافرت می کنند. 

وی افزود: جاذبه های دیدینی را دراپلیکیشن مسیر یاب بلد ثبت شده ، دراپیکیشن   ایلام بلد، پایگاه اطلاع رسانی وباتوزیع بروشور مهمانان نورورزی به راحتی میتوانند مسیر دسترسی به آثار را پیدا کنند . 

امین طاهری افزود : بیشترین بازدیدمسافران نوروزی از دریاچه ها ی دوقلو سیاه گاو وآبشار ماهوته بوده است.

وی در ادامه بیان داشت :  تعداد ۱۰ غرفه صنایع دستی کار دست هنرمندان شهرستان آبدانان  در انتهای بلوار فرهنگیان به سمت شهر  مورموری و دهلران دایر کرده ایم  که میزان فروش محصولات  تا به امروز ۲۱۲ میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته چند برابر افرایش داشته است.

طاهری ضمن تشکر از اعضا ستاد تسهیلات نورورزی و همکاران پرتلاش خود ابراز داشت:  ما وهمکاران در میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان آبدانان تا خرداد ماه با توجه به آب وهوای خوب ومطبوع شهرستان و مناطق گردشگری وجنگلی دینارکوه  همواره آماده خدمت رسانی به گردشگران هستیم./م

امین دانیالی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار