معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم از ورود بیش از ۱۱ میلیون مسافر به استان و بیش از ۱۰ میلیون مسافر به شهر قم خبر داد و گفت: در تصادفات جاده ای استان نیز ۱۳ نفر نیز جان باختند.
کد خبر: ۱۱۶۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰ 31 March 2024

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان دهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار مسافر وارد استان قم شده است، اظهار کرد: جمعیت مسافران وارد شده به شهر قم طی این بازه زمانی به بیش از ۱۰ میلیون و ۱۸۱ هزار نفر رسیده است.

وی از اسکان ۲۶۴ هزار و ۴۶۷ مسافر نوروزی در قم یاد کرد و افزود: بیش از ۸۰ هزار نفر در اقامت‌گاه‌های رسمی استان، ۴۷ هزار نفر در بوستان‌ها و پارک‌ها، ۵۵ هزار نفر در مدارس و مراکز آموزش و پرورش، سه هزار و ۹۵۰ نفر در اماکن ورزشی، هشت هزار و ۲۵۰ نفر در بقاع متبرکه، هفت هزار و ۷۵۰ نفر در مساجد و تکیه‌ها، هفت هزار نفر در خیریه‌ها، ۲۷ هزار و ۲۸۰ نفر در حرم مطهر و ۲۷ هزار و ۹۷۵ نفر در جمکران اسکان داشته‌اند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم از وقوع دو هزار و ۳۹۷ مورد تصادف طی ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا دهم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ خبرداد و گفت: ۵۷۴ نفر در این تصادفات مجروح و ۱۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی ایام نوروز هشت هزار و ۷۱۱ مورد بازرسی در حوزه‌های مختلف انجام و برای واحدهای متخلف استان توسط تعزیرات حکومتی در مجموع نزدیک به پنج میلیارد تومان جریمه تعیین کرده است تا روند خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی به شیوه مطلوب انجام شود.

مقیمی با اشاره به اینکه بالگرد اورژانس طی نوروز چهار بار به پرواز درآمده است، تصریح کرد: بیش از ۱۳ هزار تماس با اورژانس گرفته شده است که از این تماس‌ها، پنج هزار و ۱۵۵ مورد به انجام مأموریت منجر شده است و چهار هزار و ۴۳۷ مصدوم و بیمار خدمات اورژانس را دریافت کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار