در دیدار مدیرکل کمیته امداد مازندران با رئیس دادگستری شهرستان تنکابن مطرح شد؛
مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره)، به عنوان نهاد پذیرنده در کشور از اصول و اهداف مقرر در آیین‌نامه اجرائی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی استقبال نموده و امیدواریم با انجام هماهنگی‌های لازم، و با کمک قضات محترم مجازات‌های جایگزین حبس افزایش یابد تا از این ظرفیت بسیار ارزشمند در جهت توسعه فرهنگ خِیر و احسان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده نمایم.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳ 04 April 2024

به گزارش تابناک مازندران، میثم معافی مدیرکل، سید موسی عمادی ترکامی معاون حمایت و سلامت و اسماعیل آرامجان معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران با علی ادبی فیروزجائی رئیس دادگستری تنکابن و قضات این شهرستان دیدار نمودند.

 

استفاده از ظرفیت مجازات جایگزین حبس برای توسعه فرهنگ خِیر و احسان  

در این دیدار میثم معافی بر ضرورت استفاده از ظرفیت احکام جایگزین حبس توسط قضات، مطابق با ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی در راستای توسعه فرهنگ خِیر و احسان تاکید کرد.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره)، به عنوان نهاد پذیرنده در کشور از اصول و اهداف مقرر در آیین‌نامه اجرائی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی استقبال نموده و امیدواریم با انجام هماهنگی‌های لازم، و با کمک قضات محترم مجازات‌های جایگزین حبس افزایش یابد تا از این ظرفیت بسیار ارزشمند در جهت توسعه فرهنگ خِیر و احسان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده نمایم.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: حکم جایگزین حبس راه میانبر برای اصلاح محکومان به شمار می‌رود به ویژه که جنبه نوعدوستی و یاری رساندن به نیازمند داشته باشد.

معافی بیان داشت: با توجه به هدف کمیته امداد در صیانت از کرامت انسان‌ها، در به کارگیری ظرفیت و خدمات افراد مستعد و علاقمند به فعالیّت در حوزه‌های مختلف کمیته امداد (به عنوان جایگزین حبس) با همکاری دادگستری در کل استان می توان قدم‌های مهمی برداشته شود.

 

استفاده از ظرفیت مجازات جایگزین حبس برای توسعه فرهنگ خِیر و احسان  

رئیس دادگستری شهرستان تنکابن در این دیدار با تشکر از فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد در استفاده از ظرفیت مجازات جایگزین حبس اظهارداشت: هدف دستگاه قضا علاوه بر پیشگیری از وقوع جرم و مجازات کردن، اصلاح مجرمان و بازگردان آنها به جامعه است.

علی ادبی فیروزجائی گفت: در جهت اصلاح جامعه و حمایت از قشر آسیب‌پذیر با همکاری قضات در تحقق این هدف تلاش خواهیم نمود.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار