شهید علی صفدر افراز در زمان انقلاب همگام با سیل خروشان امت به انقلاب پیوست و اعلامیه امام خمینی (ره) را پخش می‌کرد.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰ 07 April 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شهید علی صفدر افراز سال ۱۳۴۶ در روستای طولیان در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود و دیدگان پدر و مادر را با آمدنش روشن ساخت.
تحصیلات
در سن ۶ سالگی به دبستان رفت و بااستعداد و نبوغ چشمگیر توانست دوران ابتدایی را با موفقیت به پایان برساند، در زمان تعطیلی مدارس با اینکه خیلی کوچک بود به کمک پدر خویش در تمام کار‌ها شرکت می‌کرد و همراه پدر در گرمای تابستان به دروکردن و دیگر کار‌ها می‌پرداخت.
از نظر روحی بسیار رقیق‌القلب بود که با کوچک‌ترین حرفی و عملی متأثر می‌گشت و به‌قدری مهربان بود که به‌جرئت می‌توان گفت اخلاق و الگوی تخلفوا به اخلاق الله بود.
شهید افراز بعد از پایان تحصیلات دبستانی وارد مدرسه راهنمایی شهید پیکانیان طولیان گردید و در زمان انقلاب همگام با سیل خروشان امت اسلامی ایران به انقلاب پیوست، آن هنگام که اعلامیه امام به دست کسی نمی‌رسید او اعلامیه پخش می‌کرد و همیشه در جیب داشت.
فعالیت علیه رژیم پهلوی
وقتی که هنوز انقلاب پیروز نشده بود او به کلاس نمی‌رفت و فریاد نازک معصومانه مرگ بر شاه وی در شب سرد زمستان هنوز در گوش ما می‌پیچد بعد از پایان دوره راهنمایی در دبیرستان خدمات دهدشت ثبت‌نام کرد و اکثر اوقات استراحت خود را در روابط‌عمومی سپاه کمک می‌کرد.
تلاش برای حضور در جبهه
وی چندین بار به بسیج مراجعه کرد تا به جبهه برود؛ اما، چون سنش خیلی کوچک بود هر بار جواب رد می‌شنید تا اینکه توانست با یک نقشه بسیار حساب شده سن خودش را بزرگ‌تر بنویسد و به‌این‌ترتیب ثبت‌نام کرد و در مردادماه ۶۲ به جبهه اعزام شد و مدت ۲ ماه در جبهه عین خوش بود.
از خصوصیات بارز وی حسن خلق بود که نسبت به همه از کوچک و بزرگ مهربان بود و از نظر نقاشی خیلی ماهر بود.
شهادت در بانه
قبل از اینکه به جبهه برود همیشه خودش را در جبهه قرار می‌داد و از صحنه‌های عملیات و برادران رزمنده نقاشی‌هایی ترسیم می‌کرد و آرزویش را به‌وسیله نقاشی ترسیم می‌کرد و بالاخره به عهدی که با شهید پیکانیان بسته بود که راهش را ادامه دهد وفا کرد و سرانجام آبان سال ۶۲ در بانه به شهادت رسید پیکر مطهرش را در زادگاهش به خاک سپردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار