مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تدوین راهبردها، برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی آبادان و خرمشهر در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم ضروری است.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴ 12 April 2024

تابناک خوزستان: علی زارعی روز جمعه در جریان بازدید از طرح‌ها و مکان‌های تاریخی و گردشگری منطقه آزاد تجاری اروند اظهار کرد: با مشارکت فعالان صنعتی و اقتصادی در محدوده منطقه آزاد اروند اصلاحاتی در سیاست‌های جاری، گمرکی، مقرراتی و نیز سیاست‌های مرتبط با جذب مشارکت بخش خصوصی تدوین و اجرا خواهد شد.

وی تدوین راهبرد توسعه صنعتی منطقه با مشارکت اتاق‌های بازرگانی و ‌فعالان بخش صنعتی، رقابت پذیری و شفافیت و تسهیل ورود به فضای کسب و کار را از برنامه‌های سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد و افزود: کاهش هزینه‌های تولید درشرایط تحریم از طریق تامین مالی حوزه تولید، اختصاص خط اعتباری ویژه برای صنایع فعال در منطقه با همکاری بانک‌های عامل مستقر در آبادان و خرمشهر و افزایش تسهیلات اعطایی در برنامه است.

زارعی گفت: تامین امنیت سرمایه گذاری، توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژ کاری به نوآوری و استفاده ازفناوری‌های برتر و رسمی شدن کلیه کسب و کارها برای تحقق شعار سال بیش از پیش مورد توجه است.

وی به فعال‏سازی ظرفیت ‌خالی واحدهای تولیدی در راستای رونق تولید و احیای واحدهای راکد قابل بازگشت به چرخه تولید در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود: افزایش حجم و تنوع محصولات صادراتی، خدمات به کشورهای همسایه از جمله عراق و اصلاح فرآیندها و دستورالعمل‌ها با حذف و یا کاهش زمان صدور مجوزها مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهارکرد: اصلاح و اعمال تخفیف‌های مالیاتی، اعطای تسهیلات ویژه برای واگذاری زمین برای فعالان حوزه صنایع کوچک و مشارکت بخش خصوصی در سیاست گذاری و تسهیل امور گمرکی در تخقق شعار سال مورد توجه خاص قرار دارد.

وی به سابقه حوزه فرهنگی و اجتماعی و گردشگری در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: توانمندسازی جوامع محلی، ایجاد کارگاه‌های آموزشی برای اصناف و افراد فعال در بخش‌های فرهنگی، ایجاد آموزشگاه‌ها و آموزش‌های غیر مستقیم برای شهروندان برای تعمیق باورها و ارزش‌های دینی و اسلامی از برنامه‌های سازمان در آبادان و خرمشهر است.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند گفت: در حالی که سالانه بیش از چند میلیون نفر از مرزشلمچه تردد می کنند برای جذب این مسافران احداث اقامتگاه‌های مجهز رفاهی در دستور کار منطقه آزاد تجاری و صنعتی اروند است و علاوه بر آن قابلیت‌های گردشگری طبیعی و مناطق زیبای این منطقه هم برای معرفی به مسافران شناسایی شده است .

وی افزود: منطقه آزاد اروند به عنوان الگوی توسعه سند چشم انداز ۱۴۰۴ در بخش‌های فرهنگی و اقتصادی کشور تعریف شده است .

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار