نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: ضرورت داشتن دانش هسته‌ای امروزه بر همگان مشخص شده است و ایران نیز در مسیر صلح‌آمیز این علم حرکت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷ 13 April 2024

به گزارش تابناک زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امروز (۲۴ فروردین‌ماه) در خطبه نماز جمعه این هفته زنجان با اشاره به حمله آمریکا به لیبی، اظهار کرد: عده‌ای عنوان می‌کنند دانش هسته‌ای را برای چه می‌خواهیم؟ اما در طول زمان ضرورت داشتن دانش هسته‌ای مشخص شده است. قرآن به ما سفارش می‌کند اگر قوی باشیم دشمن فکر حمله نخواهد داشت. ‌

وی با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش، افزود: روزگاری ساخت موشک برایمان قابل باور نبود اما امروز موشک‌هایی با دقت بالا داریم. وحدت و اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای یک هدف مشترک برای این مملکت سبب بروز چنین دست‌آوردی شده است.

خاتمی با اشاره به فعالیت نیروهای خدوم نظامی زیر چتر ولایت و تلاش آنها برای حفظ آمادگی و قدرت نظامی کشور، ادامه داد: نیروهای دریایی، زمینی، هوایی با هوشیاری و وحدت، توطئه‌های دشمنان را در نطفه خفه می‌کنند.

امام جمعه زنجان در ادامه به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی اشاره و اظهار کرد: این شهید بزرگوار تحولی در دوران دفاع مقدس ایجاد کرد و الگویی برای ارتش شد. این همه هماهنگی، دستاورد و قدرت نظامی مرهون خون شهداست.

وی همچنین با اشاره به تفکرات داعشی در تخریب قبور ائمه و یادآوری روز ۸ شوال، تشریح کرد: قبرستان بقیع و بقعه‌های آن به‌فتوای مفتیان مدینه و توسط بُلَیهد، قاضی‌القضاة سعودی ویران شد این عمل واکنش مردم و عالمان بسیاری را در ایران و کشورهای اسلامی برانگیخته کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به برگزاری مطلوب جلسات انس با قرآن در ماه مبارک رمضان ضمن تشکر از عاملان این برنامه‌ها، تاکید کرد: امسال شاهد برگزاری محفل‌های قرآنی و قرائت‌های خوب بودیم که مقام معظم رهبری هم به این مسئله تاکید داشتند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هرچیزی در فضای مجازی می‌بینیم باید درباره آن تحقیق داشته باشیم درباره مسئله حجاب، خاطرنشان کرد: حجاب یک حکم مسلم شرعی است و باید آن را رعایت کرد، نمی‌توان از آن صرف نظر کرد. در بحث حجاب، قانون وجود دارد؛ رعایت آن برای افرادی که حتی به شرع معتقد نیستند، واجب است، لذا رعایت قانون بر همگان واجب است‌.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار