ابراهیم نجفی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان
ابراهیم نجفی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان ، با بیان اینکه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در راستای قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی باید سه ماه قبل از شروع فصل زراعی اقدام به قیمت گذاری محصولات اساسی از جمله برنج کند، گفت: وزیر جهاد کشاورزی رئیس شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی است.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱ 14 April 2024

وی از عدم تشکیل شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تا این لحظه خبر داد و تاکید کرد: به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و با امضای 10 نماینده دیگر، یک شکایت علیه اعضای شورای قیمت گذاری از جمله وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه تنظیم و به کمیسیون اصل 90 ارسال کردم.
نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی راهی جز تمکین به قانون ندارد، عنوان کرد: به زودی قیمت برنج در سال 1403 از سوی شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی را اعلام خواهیم کرد و وزارت جهاد کشاورزی موظف است از طریق سازمان های خود همچون تعاون روستایی اقدام به خرید بخشی از برنج تولیدی کشاورزان جهت ایجاد تعادل در بازار کند.
نجفی با تاکید بر لزوم کنترل واردات برنج، اظهار کرد: سال 1401 شاهد وارد یک میلیون و 770 هزار تنی برنج بودیم که در سال 1402 به 760 هزار تن رسید؛ این کاهش یک میلیون تنی واردات برنج نتیجه پیگیری نمایندگان گیلان است و این روند ادامه دارد.
وی با اشاره به سفر چند هفته گذشته رئیس مجلس به استان گیلان و شهرستان آستانه اشرفیه، بیان کرد: در این سفر بر حذف ارز ترجیحی واردات برنج تاکید شد تا برنج ایرانی بتواند با برنج خارجی رقابت کند لذا در سه ماهه سال جاری و با موافقت رئیس مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه، طرح دو فوریتی حذف ارز ترجیحی برنج را در صحن مطرح خواهیم کرد.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان در ادامه خواستار لایروبی آب بندان های سطح استان برای کمک به زراعت برنج شد و عنوان کرد: 9000 هکتار آب بندان داریم که می تواند در ذخیره 500 میلیون مترمکعبی آب به کشاورزان کمک کند.
وی همچنین به طرح توسعه حرم سید جلال الدین اشرف(ع) اشاره کرد و افزود: طرح مذکور در قانون بودجه آمده و ردیف ملی 50 میلیارد تومانی را اخذ کرده است؛ همچنین اعتبارات فرهنگی قرارگاه محرومیت زدایی را تعریف کردیم.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس همچنین از افزایش اعتبارات پروژه های فاضلاب شهرستان تا 29 میلیارد تومان خبر داد و گفت: به دنبال افزایش تخصیص اعتبارات برای پروژه های آب و فاضلاب شهری و روستایی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار