معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از تشدید نظارت بر کالا‌های دخانی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶ 16 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، علی وفاخواه در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: تبلیغ سیگار و فروش آن به صورت نخی کاملاً ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی درباره نظارت بر فروشندگان مواد دخانی، تاکید کرد: واحد‌های صنفی که کالا‌های دخانی عرضه می‌کنند به خصوص سوپرمارکت ها، باید از ضوابط فروش پیروی کنند.

به گفته وی، فروشگاه‌ها باید بدانند که عرضه سیگار به افراد زیر ۱۸ سال ممنوعیت داشته و با متخلفان برخورد می‌شود.

وفاخواه با بیان اینکه تمام واحد‌های صنفی که کالای دخانی را به فروش می‌رسانند باید مجوز داشته باشند، بیان کرد: خرده فروش و عمده فروش ها، مجوز‌های خودشان را از اتاق اصناف و اتحادیه‌ها می‌گیرند، اما مجوز پخش مواد دخانی توسط اداره کل صمت صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام کالا‌های دخانی از ابتدای تولید تا مصرف کننده نهایی در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود، بیان کرد: بازدید‌های مستمر از واحد‌های صنفی فعال در زمینه دخانیات در سراسر استان صورت می‌گیرد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی همچنین از تشدید نظارت بازرسان صمت بر نانوایی‌های استان خبر داد.

وفاخواه تاکید کرد: تشدید نظارت و بازرسی از نانوایی‌ها در شیفت صبح و عصر، همه روزه به منظور کیفیت پخت نان، کنترل توزیع و مصرف آرد و جلوگیری از تعطیلی‌های خودسرانه، همچنان با شدت هرچه تمام‌تر ادامه دارد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار