مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: نخستین نوزاد گوزن زرد ایرانی بعد از یک‌سال وقفه در زادآوری این گونه جانوری، در سایت احیا و تکثیر «مانشت و قلارنگ» متولد شد.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰ 25 April 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمدی بیان کرد : سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ راس گوزن بالغ نر و ماده از این سایت به استان خوزستان منتقل شد و باتوجه بروز خشکسالی و اینکه گوزن‌های باقیمانده سایت ایلام در سن باوری و لقاح نبودند، زاد و ولد گوزن زرد ایرانی در سایت احیا و تکثیر "مانشت و قلارنگ" در بهار سال گذشته روی نداد.

وی افزود : علاوه بر این گوساله تازه متولد شده، تعداد دیگری از گوزن‌های ماده سایت مانشت و قلارنگ، روزهای پایانی آبستنی خود را طی می‌کنند و به تدریج گوساله‌های دیگری در این سایت در روزهای آتی متولد خواهد شد.

محمدی ادامه داد : برای حفظ سلامت ژنتیکی گوزن‌ها در نسل‌های بعدی و کاهش لقاح درون خانوادگی، باید گوزن‌های بالغ نر و ماده بین سایت های مختلف جابجا شوند.

وی خاطرنشان کرد : در طی سال‌های اخیر تاکنون ۵۵ راس گوزن بالغ نر و ماده از ایلام به استان‌های خوزستان، یزد و اردبیل ارسال شده است و سال گذشته نیز ۲ راس گوزن نر بالغ از مازنداران به این سایت آورده شد./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار