مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در زنجان، همه ارگان‌های ذی‌ربط به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱ 02 May 2024

به گزارش تابناک زنجان، عباس بابایی با بیان اینکه با اعلام هواشناسی بارش‌های خوبی را طی امروز، فردا و روز شنبه در استان شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: بنا بر اعلام سازمان مدیریت بحران کشور با تقویت سامانه بارشی از امروز، وقوع رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش لحظه‌ای باد نسبتا شدید در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت این سامانه از امروز تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ادامه می‌یابد و علاوه بر آن دما به صفر و زیر صفر به ویژه در مناطق سردسیر استان می‌رسد.

او، منطقه اثر این سامانه را در همه شهرستان‌های استان عنوان کرد و گفت: تقویت سامانه پرفشار از امروز پنجشنبه تا روز شنبه خواهد بود، به‌ویژه بارندگی‌ها در روز جمعه از ساعت ده صبح الی سه و نیم بامداد شنبه در ارتفاعات مشترک زنجان و طارم، شمال زنجان و ارمغانخانه، در شهرستان ایجرود (زرین‌آباد و حلب) و در شهرستان خدابنده (سهرورد و کرسف) و به ترتیب سایر شهرستان‌ها از جمله سلطانیه، ابهر و خرمدره و ماهنشان، پیش‌بینی شده است.

بابایی تصریح کرد: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله مخاطراتی است که این سامانه به همراه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان به شهروندان توصیه کرد: در این راستا به هم‌وطنان توصیه می‌شود در سفر‌های بین‌شهری، از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند؛ همچنین از فعالیت‌های کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

وی گفت: همچنین توصیه می‌شود از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی در برابر بارش توصیه می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار