معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به تلاش برای ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل همگانی شهر، از آغاز نصب ایستگاه‌های اتوبوس جدید خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴ 11 May 2024

تابناک خوزستان: حجت‌الله سلیمانی با اشاره به اینکه در ۴۰ سال گذشته در اهواز کمتر از ۵۰۰ ایستگاه اتوبوس ایجاد شده است، اظهار کرد: در شهر اهواز حدود یک هزار محل توقف اتوبوس داریم و از این تعداد، حدود ۴۰۰ ایستگاه اتوبوس فاقد سایه‌بان هستند. سال گذشته قرارداد خرید ۱۰۰ ایستگاه جدید اتوبوس با مبلغ ۷۳ میلیارد ریال منعقد شد و اکنون نصب ایستگاه‌ها در سطح شهر آغاز شده است و در مدت دو ماه به پایان می‌رسد.

وی افزود: این ایستگاه‌ها هم‌شکل و با نمایی برگرفته از الگوی ایرانی - اسلامی طراحی شده‌اند و المان‌هایی از اهواز از جمله پل کابلی، پل سفید و همچنین برخی مفاهیم فرهنگی در طرح آن‌ها لحاظ شده است.

‌معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با بیان اینکه سعی شده است با ساخت سکوی استاندارد، دسترسی همسطح به ایستگاه‌ها مناسب باشد، گفت: یک شکل بودن ایستگاه‌ها موجب می‌شود هارمونی در ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر ایجاد شود. تم رنگی ایستگاه‌ها نیز سفید، سبزآبی یا آبی فیروزه‌ای است.

وی بیان کرد: در جاهایی که تقاضای استفاده از ایستگاه‌ها بیشتر است، در تلاش هستیم ایستگاه‌های مکانیزه ایجاد کنیم. ایستگاه‌های قبلی که حدود ۱۲ سال پیش ساخته شدند، به درستی نگهداری نشدند بنابراین در راستای افزایش مطلوبیت سیستم حمل و نقل همگانی، عملیات بازسازی این ایستگاه‌ها را آغاز کرده‌ایم. علاوه بر آن، ایستگاه‌های مکانیزه جدید در برخی محل‌های پرتقاضا از جمله پایانه غدیر ساخته می‌شوند.

سلیمانی با بیان اینکه هزینه ساخت ایستگاه مکانیزه حدود ۱۵ برابر ایستگاه معمولی است، گفت: برای ساخت ایستگاه‌های مکانیزه، اولویت با نقاطی است که حجم مسافران زیاد است اما برای رعایت عدالت اجتماعی، اولویت بر رفع کمبود ایستگاه‌های اتوبوس معمولی در همه محله‌های شهر است و بعد ایستگاه‌های مکانیزه ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: در این دوره مدیریت شهری با نوسازی ناوگان، خرید اتوبوس، توسعه پایانه‌ها، اجرای خط BRT و اجرای ایستگاه‌های معمولی و مکانیزه جدید، اهتمام ویژه‌ای به ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل همگانی شده است. ایستگاه‌های خط یک سامانه اتوبوس تندرو (BRT) نیز مکانیزه و مجهز به سیستم سرمایشی خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار