فرماندار اهواز گفت: خدمات دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی از روستاهای استان، قابل قیاس با دوره های قبل نیست.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ 11 May 2024

تابناک خوزستان: سیداحمد موالی زاده روز شنبه در آیین کلنگ زنی طرح زیباسازی و ساماندهی ورودی روستای ام طمیر اظهار کرد: شهرستان اهواز باید به لحاظ بهسازی و عمران روستایی، الگویی برای سایر شهرهای استان باشد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردمی" بیان کرد: مشارکت مردم و آحاد جامعه در عمران و آبادانی روستاها بسیار مهم بوده و باید از این طریق کارها پیش برود، اگر کارها توسط اهالی روستا انجام شود، سرعت اجرای طرح ها بیشتر شده و مردم در انجام امور قرار می‌گیرند.

فرماندار اهواز در ادامه به موضوع اقتصاد در روستا اشاره کرد و گفت: در روستاها مشکلات و موانع بسیاری وجود دارد که باید در قالب جلسات شورای روستا به این موارد رسیدگی شود؛ بی شک مصوبات جلسات شورای روستا برای ما بسیار مهم بوده و چراغ راهی برای حل مشکلات معیشتی و بیکاری آن روستا است.

وی با اشاره به احصای مشکلات روستاهای بخش مرکزی، اسماعیلیه و غیزانیه توضیح داد: دولت سیزدهم بر پایه مردم بنا نهاده شده بنابراین یکی از برنامه های مهم ما در سال جاری توجه و رسیدگی به مشکلات روستاها خواهد بود.

موالی زاده تعریض و روشنایی جاده امام صادق (ع) را یکی از دغدغه های فرمانداری اهواز دانست و گفت: خوشبختانه این اقدام با همکاری نمایندگان مجلس آغاز شده و امیدواریم هر چه سریعتر تکمیل شود تا شاهد تلفات کمتری باشیم.

در ادامه مرتضی باوی مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان گفت: به عنوان مثال برخی از روستاهای ما بعد از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب از نعمت آسفالت، زمین ورزشی، روشنایی و امکانات اولیه بهره مند شدند.

وی افزود: تا دهه فجر سال گذشته سه هزار و ۱۰۱ طرح روستایی با اعتباری افزون بر ۱۴ هزار میلیارد ریال در استان افتتاح شد و همچنین آسفالت معابر یک هزار و ۶۰۰ روستا به مساحت پنج میلیون مترمکعب، اقدام نادر و شایسته ای است.

باوی گفت: در کنار کمیت باید به کیفیت اجرای طرح‌ها نیز پرداخته شود لذا هدف اصلی ما نظارت دقیق بر اجرای طرح‌ها است.

وی افزود: تا ۲ سال قبل ۱۵ روستای شاخص گردشگری در استان داشتیم اما اکنون این تعداد به ۳۰۱ روستا افزایش یافته است همچنین به دلیل اسکان مسافران در روستاها، بحث راه اندازی اقامتگاه بوم گردی مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان به تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: همچنین در بحث کارآفرینی به هر یک از متقاضیان به شرط داشتن مجوز، تا سقف پنج میلیارد ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد و قرار است با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان یک سری دوره های آموزشی در روستاها برگزار و بستر اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

در ادامه سیدمحسن موسوی زاده منتخب مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید به کارهای انجام شده در روستاها اکتفا کرد بلکه باید به روز باشیم.

وی با بیان اینکه مردم روستای ام طمیر خواهان آب شرب سالم هستند افزود: اگرچه مردم روستاها شاکر کارهای انجام شده هستند اما به این معنا نیست که کارهای انجام نشده را بیان نکنیم لذا باید طرح‌های جدیدی تعریف و نواقص موجود در روستاها را برطرف کرد.

موسوی زاده اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس برای ارائه خدمات بهتر به مردم با هم‌ متحد بوده و خواهان حق و حقوق روستاییان هستیم.

منتخب مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز مساله بیکاری مشکل اصلی مردم اهواز و استان است بنابراین همه ما باید تلاش کنیم تا این درد و رنج مردم کمتر شود.

وی از بخشدار، دهیار و فرماندار تقاضا کرد در کنار سرعت عمل و کیفیت در کار، برای نگهداری از طرح‌ها برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار