مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: حدود ۸۰ درصد مساحت استان که پتانسیل معادن فلزی را دارد، تحت مطالعات ژئوفیزیک قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵ 11 May 2024

به گزارش تابناک کردستان، بختیار خلیقی امروز (۲۲ اردیبهشت ماه) در جلسه دستگاه‌های شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، اظهار کرد: از مجموع مساحت استان کردستان تاکنون ۱۳ هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع تحت مطالعات ژئوفیزیک قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر، مواد معدنی برای تامین خوراک کارخانه‌ها با خطر مواجه شدند، نیاز به عملیات اکتشافی به‌صورت منظم و سیستماتیک بود. در همین راستا با توجه به ظرفیت‌های سه ارگان زمین‌شناسی، ایمیدرو و وزارت صمت قرارداد بسته شد.

او بیان کرد: دومین استان در اجرای این طرح کردستان بود که ۲۵ برگه ۵۰ هزار معادل ۷۵ پروژه در سه لایه ژئوشیمیایی زمین‌شناسی اقتصادی و ژئوفیزیک هوایی تعریف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه ایمیدرو دفتر نمایندگی خود را در کردستان راه‌اندازی می‌کند، افزود: با ورود ایمیدرو به کردستان، زمینه ورود سرمایه‌گذاران به حوزه‌های مختلف فراهم می‌شود و شاهد اشتغال‌زایی و توسعه همه‌جانبه استان خواهیم بود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار