مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه خبر داد؛
مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه گفت طرح نجما با هدف پوشش فیبر نوری در سراسر استان تا پوشش دهی سراسری ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶ 14 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حمیدرضا امیری ظهر امروز سه شنبه (۲۵ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی (۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت) در اداره مخابرات منطقه کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: طی یک سال گذشته بیش از چهار هزار میلیارد ریال پروژه مخابراتی در استان اجرایی شده است.

وی افزود: برخی از این پروژه‌ها شامل ایجاد ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری، ایجاد ۱۰۰ هزار پورت فیبرنوری، راه اندازی ۱۲ سایت ۵G، اجرای فیبرنوری مرز سومار و ... هستند.

اجرای طرح «نجما» در کرمانشاه

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه یکی از مهم ترین طرح‌های در دست اجرای مخابرات کشور را طرح «نجما» معرفی و تصریح کرد: این طرح مخفف «نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران» بوده که متولی اجرای آن شرکت مخابرات به عنوان بزرگترین اپراتور غرب آسیا در کشور است.

وی گفت: در این طرح دولت به دنبال آن است که به همت شرکت مخابرات، فیبرنوری را در تمام شهرها و روستاهای کشور گسترده کند، وسعت شبکه فیبرنوری استان هشت هزار کیلومتر است و تا پایان سال صد هزار پورت فیبر نوری در استان ایجاد می شود.

وی افزود: در حال حاضر سه هزار مشترک خانگی به فیبرنوری متصل هستند و برنامه داریم این شبکه را در سطح روستاها هم گسترش دهیم.

امیری تشریح کرد: علاوه بر مشترکین خانگی، در حال حاضر ۹۰ درصد ادارات، عمده بانک های استان، بسیاری از واحدهای تجاری، عمده شهرک های صنعتی و چهار مرز از پنج مرز استان به شبکه فیبرنوری متصل هستند.

امیری هزینه راه اندازی فیبرنوری خانگی را حداقل ۲۱ میلیون ریال اعلام و عنوان کرد: میزان قیمت برای استفاده از این شبکه بسته به حجم و سرعت متغیر است.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه در خصوص سرعت فیبرنوری خانگی گفت: سرعت اینترنت در این مدل شبکه تا هزار مگ هم قابل افزایش بوده و بسته به نوع بسته خریداری شده متغیر است.

سرقت سالانه ۱۰ میلیون تجهیزات مخابراتی در کرمانشاه 

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه در ادامه از سرقت تجهیزات مخابراتی به عنوان یکی از چالش های این حوزه یاد کرد و افزود: سالانه بطور میانگین ۱۰ میلیارد تومان از تجهیزات ما به سرقت می‌رود که مشکلاتی برای ما و مردم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به کاهش تعداد فقرات سرقت ها با توجه به جمع آوری بخشی از معتادان متجاهر استان گفت: علی رغم کاهش تعداد، شاهد تغییر نوع سرقت‌ها هستیم و سارقان در حال حاضر تجهیزات با ارزش را به سرقت می‌برند که موجب شده رقم خسارت‌ها در این زمینه علی رغم کاهش تعداد سرقت‌ها همچنان بالا باشد.

امیری در ادامه گریزی هم به وضعیت سیم کارت‌های همراه اول در استان داشت و با اشاره به فعال بودن ۴۲۰ هزار سیم کارت دائمی همراه اول، تعداد سیم کارت‌های اعتباری این اپراتور را ۲.۵ میلیون سیم کارت عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بیش از ۱۰۰ درصد است اما در زمینه ضریب نفوذ تلفن ثابت قدری از میانگین کشوری عقب هستیم.

امیری ضریب نفوذ تلفن ثابت استان را ۲۸ درصد اعلام و میانگین کشوری در این زمینه را حدود ۳۰ درصد عنوان کرد و افزود: این ضریب نفوذ در روستاها پایین‌تر است.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه در ادامه در خصوص نقاط کور جاده‌ای هم گفت: در این زمینه سازمان رگلاتوری بطور مستمر کار پایش جاده ها را انجام می‌دهد و هر جا که نیاز باشد اعلام کرده و ما نسبت به رفع آن نقطه کور اقدام می کنیم.

امیری گفت: در حوزه شبکه سیار استان از حیث پوشش محورها جزو استان های برتر کشور هستیم و در حال حاضر نقطه کوری در سطح محورهای استان نداریم.

وی در پایان افزود: این امکان هست که نقاط کوری وجود داشته باشد، اما فاصله این نقاط ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر است که نصب سایت برای آن به صرفه نیست و خود سازمان رگلاتوری هم آن را الزامی نمی داند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار