رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی استان مرکزی گفت:بیشترین جان باختگان حوادث رانندگی این استان به ترتیب با ۵۷ درصد در اراک، ۲۳ درصد در ساوه و هفت درصد در خمین بود.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶ 15 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ سیدعلی حسینی روز چهارشنبه با بیان اینکه بیشترین دغدغه در خصوص حوادث رانندگی استان مرکزی در شهر اراک است افزود:تعداد کشته‌شدگان آن از سهم ۴۴ درصدی متوفیان در سال ۱۴۰۱ به ۵۷ درصد در سال گذشته رسید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: ۵۳ درصد تصادفات منجر به فوت درون شهری استان مربوط به عابرین پیاده و ۳۹ درصد مربوط به موتورسیکلت‌ها بوده است. این در حالی است که درصد سهم تصادفات عابرین پیاده در کشور ۳۷ درصد است و اختلاف ۱۶ درصدی استان مرکزی با کشور را نشان می‌دهد که نگران کننده است.

وی با بیان اینکه علت اصلی تصادفات درون شهری استان، سرعت بیش از حد مجاز وسایل نقلیه در معابر درون شهری است، افزود: حدود ۷۰ درصد فوتی‌های تصادفات درون شهری در بیمارستان و ۳۰ درصد در صحنه فوت کرده‌اند.

سرهنگ حسینی عنوان کرد: سرعت بیش از اندازه علت اصلی وقوع تصادفات منجر به فوت در این استان است و سال گذشته ۱۰۶ نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند که از این تعداد، ۵۷ نفر در شهر اراک بود.

وی گفت: ۶ هزار و ۲۳۶ نفر نیز بر اثر حوادث ترافیکی مصدوم شدند که حدود ۲۰ درصد از مصدومان حوادث ترافیکی برابر اعلام نهادهای پزشکی، دچار ۱۵ تا ۲۰ درصد معلولیت مادام‌العمر می‌شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ دوربین برای کنترل معابر شهر اراک نیاز است.

سرهنگ حسینی عنوان کرد: ۲۷ درصد افزایش برخورد با تخلفات رانندگی سال گذشته در شهرهای استان مرکزی اعمال شد و پلیس در این خصوص همه تلاش‌های خود را به کار گرفته شده است.

وی اضافه کرد: ۱۸ دستگاه مسئولیت اصلی کاهش تصادفات و نهادینه‌ کردن فرهنگ رانندگی را دارند ولی فعالیت‌های بسیار کمی انجام می دهند. حوزه فرهنگی شهرداری‌ها باید بیشتر در این موضوع کار کند و این حق شهروندان است که بحث فرهنگی و آموزش را مطالبه کنند.

حسینی افزود: در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، انواع و اقسام پرچم‌ها و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح خیابان‌ها زده می‌شود، ولی از زدن حتی یک بنر فرهنگ سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی دریغ می‌شود.

وی با اشاره به ساخت ۱۳ موشن گرافیک با موضوع ترافیکی و آموزش ۱۶ هزار دانش آموز در مدرسه ترافیک در سال گذشته گفت: در بحث فرهنگی متاسفانه بسیار ضعیف هستیم و نیاز هست تمام دستگاه‌های دخیل همکاری کنند و وظایف خود را عملی کنند

سرهنگ حسینی یادآور شد: گواهی‌نامه آسان موتورسیکلت سال گذشته در دستور کار بود که استان مرکزی جزو استان‌های پیشرو بود و حدود ۹۷ درصد متقاضیان شرکت کننده، قبول شدند.

وی گفت: در حوزه شماره‌گذاری سال گذشته حدود ۱۴۰ هزار خدمت و در صدور گواهینامه ۳۸۳ هزار خدمت ارایه شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: مرکز تعویض پلاک شازند پارسال افتتاح شد و تلاش است تا این مرکز در سایر شهرهای متقاضی استان ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار