معاون وزیر نیرو با تشریح وضعیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور گفت: ۳۳۴ مگاوات نیروگاه در این دولت احداث شده و حدود ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه در حال ساخت در کشور داریم که حدود ۲۰۰۰ مگاوات آن در استان کرمان است.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶ 15 May 2024

به گزارش تابناک کرمان، محمود کمانی صبح امروز ۲۶ اردیبهشت ماه در پنل تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر در بورس، صنعت و کشاورزی در همایش کرمان آیدکس به روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان پرداخت و افزود: سهم انرژی‌های تجدیدپذیر نصب شده در جهان در سال ۲۰۰۲ حدود ۱۵ درصد بود و در سال ۲۰۲۲ به ۸۳ درصد رسیده که نشان دهنده این است کشور‌ها دیگر راغب به استفاده از سوخت‌های فسیلی نیستند.

وی با بیان این مطلب که قیمت و تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر رقابت پذیر شده، تصریح کرد: هدفگذاری ایران است تولید ۱۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر داشته باشیم که به ۳۰ هزار مگاوات طی یک دوره پنج ساله تغییر کرد.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس را از رویکرد‌های کشور دانست و بیان کرد: احداث ۲۵۰ مگاوات را تا پایان دولت سیزدهم در این حوزه در نظر گرفتیم.

وی درباره تامین برق صنایع توسط خودشان نیز سخنانی ایراد کرد و در ادامه از دادن ۳۰ درصد ضریب تشویقی به صنایعی که نیروگاه تجدیدپذیر استفاده می‌کنند، خبر داد و عنوان کرد: مجموع ظرفیت تولید انرژی‌های خورشیدی در دولت سیزدهم ۱۰ هزار مگاوات و در برنامه هفتم توسعه ۳۰ هزار مگاوات است.

کمانی بیان کرد: اولین نیروگاه صنعتی در استان کرمان توسط شرکت صنعتی و معدنی گل گهر در حال ساخت و ۱۰ مگاوات آن به بهره‌برداری رسیده و مابقی آن در تا پایان تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین مجموعه ملی مس حدود ۱۰۰۰ مگاوات در دست ساخت دارد که بیشتر آن در استان کرمان احداث خواهد شد.

وی مطرح کرد: ایجاد شهرک‌های خورشیدی با کمک مجموعه شهرک‌های صنعتی در دست انجام است و این اقدام باعث سهولت کار برای سرمایه‌گذاران و در استان کرمان در حال اجراست.

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس برای عموم مردم در نظر گرفتیم و همچنین یک طرح ویژه ۵۰۰۰ مگاواتی برای نهاد‌های حمایتی در نظر گرفته شده و در سال گذشته حدود ۱۰ هزار واحد آن احداث شد که ۵۰۰۰ واحد آن به بهره‌برداری رسیده و استان کرمان در این زمینه پیشگام است.

وی گفت: مجوز ۴۰۰۰ مگاوات طرح فاینانس گرفتیم که استان کرمان می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

کمانی در ادامه سخنانش از خواسته فعالان اقتصادی در زمینه کاهش دخالت دولت در خرید و فروش انرژی گفت و اظهار کرد: طرح تابلوی سبز برای تحقق این خواسته در سال گذشته راه‌اندازی شد.

وی با تشریح وضعیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور بیان کرد: ۳۳۴ مگاوات نیروگاه در این دولت احداث شده و حدود ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه در حال ساخت در کشور داریم که حدود ۲۰۰۰ مگاوات آن در استان کرمان است.

معاون وزیر نیرو بر لزوم سرمایه‌گذاری در زنجیره‌های تجهیزاتی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد تجهیزات انرژی خورشیدی در چین تولید می‌شود.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: در استان کرمان حدود ۱۱۱ مگاوات نیروگاه به بهره‌برداری رسیده و ۲۰۲۳ مگاوات در حال ساخت است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار