فرماندار باشت گفت: در بارندگی های ۲ هفته گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال به زیر ساخت های بخش برق، کشاورزی و راه منطقه محروم و کم برخوردار پیچاب این شهرستان خسارت وارد شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳ 16 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نادر گرامی روز پنجشنبه حاشیه در بازدید از منطقه سخت گذر پیچاب افزود: در بارندگی‌های سیل آسای ۲ هفته گذشته خسارت‌های زیادی به بخش کشاوری، جاده‌های و برق مناطق سخت گذر پیچاب وارد شد.

وی بیان کرد: بیش از یکهزار متر از" کانال‌های آب" و "سرابندی" اراضی کشاورزی این منطقه دچار خسارت شدند.

گرامی اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل شلتوک کاری است باید مشکل کانال‌های آبیاری کشاورزان این منطقه محروم و کم برخوردار در اسرع وقت از سوی متولیان امر برطرف شود.

وی ادامه داد: هم اکنون بیشتر جاده‌های این منطقه سخت گذر بر اثر بارندگی دچار خسارت شده و مردم این مناطق برای رفت و آمد با مشکل مواجه هستند.

گرامی اظهار کرد: بارش‌های سیل آسای ۲ هفته گذشته موجب تخریب ۱۷ اصله پایه خطوط توزیع نیروی برق در این منطقه سخت گذر شد.

فرماندار باشت تصریح کرد: در این بارندگی پایه‌های برق ویراق آلات با یک دستگاه ترانسفورماتور دچار خسارت شدند.

وی ارزش ریالی خسارت وارده به زیر ساخت‌های برق را چهار میلیاردو ۲۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: همچنین دربارندگی‌های اخیر بیش از۳۵ کیلومتر از جاده این منطقه سخت گذر دچار خسارت شد.

اختصاص ۱۲ میلیارد ریال به بخش خسارت دیده کشاورزی پیچاب در بارندگی اخیر

مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: بارندگی‌های سیل آسای ۲ هفته گذشته بیش از ۵۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های بخش کشاورزی پیچاب خسارت وارد کرد.

محمد انصاری افزود: این میزان خسارت به جاده بین مزارع، کانال‌های آبیاری، اراضی کشاورزی، باغات و جایگاه دام و طیور وارد شد.

وی بیان کرد: سطح باغات منطقه سخت گذر پیچاب بیش از۷۰ هکتار و زمین‌های زراعی ۲۰۰ هکتار است.

انصاری گفت: در بارندگی‌های سیل آسای ۲ هفته گذشته بیش از ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه محروم سخت گذر دچار خسارت شد.

وی تصریح کرد: در بازدید‌های انجام شده بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای کانال‌های آبیاری مزارع و ۲ میلیارد ریال برای "سرابندی" اراضی کشاورزی این منطقه اختصاص داده شد.

منطقه عشایری پیچاب با ۱۶روستا و ۵۰۰ نفر جمعیت و محل ییلاقی تعداد پرشماری خانوار‌های عشایری با هزاران راس دام یکی از مناطق مهم اقتصادی و سخت گذر شهرستان باشت است.

این مسیر در گذشته مال رو بوده بازگشایی آن با استفاده از ماشین آلات راهسازی سنگین و نیمه سنگین اداره راه و شهرسازی انجام شده است.

اهالی برای تردد بین دو روستای منطقه درحال حاضر باید ۱۰۰کیلومتر را طی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار