امام جمعه موقت اردبیل گفت: نامه مقام معظم رهبری به رییس جمهوری در باره برجام پایان همه تفسیرها و اظهارات مخالف و موافق در باره برجام بود و همه پس از این باید وحدت داشته و به اجرای آن با لحاظ فرمایش های رهبری کمک کنند.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 23 October 2015
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حسن عابدینی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: نامه مقام معظم رهبری در باره برجام نورالله و مصداق بصیرت ناشی از تقوای معظم له بود و باید خداوند را شاکر نعمت داشتن چنین رهبری باشیم .
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در مراحل محتلف و حساس با الهام از مکتب عاشورا و با تصمیم ها ی سنجیده و توام با تدبیر کشور را از پیج و خم های خطرناک نحات داده و نامه 9 بندی معظطم له به رییس جمهوری نیز یکی از این تصمیم ها بود.
وی تصریح کرد که مقام معظم رهبری با این نامه با تیزبینی و کیاست و با تکیه بر اصول محکم حقوقی راه های نفوذ دشمن را بست و اگر دشمن با این مواضع به حق مخالفت کند باید شک کرد که دشمن در پشت موضوع برجام دنبال شیطنت بوده است .
حجه الاسلام عابدینی با بیان اینکه رهبری بارها تاکید کرده اند که به آمریکا اعتمادی نیست، گفت: عملکرد واشنگتن در گذشته بارها این حقیقت را نشان داده است ، آمریکا در جهان دنبال حفط منافع خود و تامین امنیت رژیم صهیونیستی است و هر کشوری بر خلاف این عمل کند ، آمریکایی ها شروع به توطئه علیه آن کشور می کنند.
خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: نباید با خوش خیالی آمریکا را کشوری دلسوز دانست ، امریکایی ها بدنبال تغییر رفتار مدنی و سیاسی در کشور هستند تا از این طریق خط قرمزها را در جامعه از بین برند.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تنها راه و برنامه نجات بخش کشور را اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اقتصادی رها بخش کشور است که توام با تقوا باشد و این امر در اقتصاد مقاومتی معنی می یابد.
حجت الاسلام عابدینی با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت : تنها عزاداری صرف کفایت نمی کند ، جامعه بیش از عزاداری کردن به حسین نیاز به افکار والای سید الهشدا دارد، امام حسین (ع) بیش از تشنگی برای آب تشنه افکار وعقاید است .
امام جمعه موقت اردبیل اظهار کرد: عاشق حسین بودن تنها در عزاداری ، نذر دادن نیست بلکه مهم این است که در عمل حسینی باشیم ، مثل حسین در اول وقت نماز بخوانیم و مخالف ظالم و یار مظلوم باشیم .
او تشریح کرد که آنچه که نجاتگر است عمل به آرمان های حسین (ع) و احیای افکار او در جامعه است.
حجت الاسلام عابدینی به تاسوعای حسینی و جانبازی های حضرت عباس (ع) اشاره کرد و گفت : عباسی بودن یعنی اینکه تا اخرین قطره خون باید به ولایت وفادار باشیم .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار