سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: روحانیان منادیان و مروجان فرهنگ و هویت دینی و حافظان و پاسداران همیشگی اسلام و قرآن در جامعه هستند.
کد خبر: ۱۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸ 09 March 2015

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: روحانیان منادیان و مروجان فرهنگ و هویت دینی و حافظان و پاسداران همیشگی اسلام و قرآن در جامعه هستند.

به گزارش ایکنا؛ حجت ‌الاسلام محمد جمشیدی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان ، اظهار کرد: روحانیان منادیان و مروجان فرهنگ و هویت دینی و حافظان و پاسداران همیشگی اسلام و قرآن در جامعه هستند.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرموده‌اند: «تردیدی نیست که حوزه‌های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهم ‌ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحرافات و کجروی ‌ها بوده‌اند»، علمای بزرگ اسلام در همه عمر خود تلاش کرده‌اند تا مسائل حلال و حرام الهی را بدون دخل و تصرف ترویج و تبلیغ نمایند.

حجت ‌الاسلام جمشیدی بیان کرد: عینی ‌ترین نقش و جایگاه روحانیت در رویکرد فرهنگی، دینی و اخلاقی مردم را، می‌توان به روشنی در پیروزی، تثبیت، استمرار حرکت اسلامی و انقلابی کشورمان در طول سال ‌های مبارزه با رژیم پهلوی و دفاع مقدس، رونق بخشیدن به مساجد و نمازهای جمعه، مراسم مذهبی و ایجاد تحولات معنوی در عمیق ترین لایه ‌های اجتماعی مشاهده نمود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان ابراز کرد: روحانیون جایگاه رفیعی در بین مردم داشته و دارند و همچنین تقویت باورهای دینی و نشر فرهنگ و اخلاق اسلامی در بین مردم در گرو تلاش، تعلیم و تبلیغ اسلام و ارزش ‌های اخلاقی توسط روحانیون متعهد و دلسوز در جامعه است.

وی ادامه داد: اصلی ‌ترین عامل پیوند قلبی، فکری و فرهنگی مردم با روحانیت  همدردی و هم سطحی زندگی مادی و معیشتی مردم و روحانیون بوده و اکثریت قریب به اتفاق روحانیون در زندگی نگرش آمیخته و آغشته به معنویت، زهد و ساده زیستی دارند.

برچسب ها: روحانیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار