با تلاش محققان البرزی انجام شد
مدیران موفق افرادی هستند که بخشی از کارها را به نیروهای توانمند و کاردان خود بسپارند و سایر اوقات خود را صرف برنامه‌ریزی و مدیریت طرح‌های کلان نمایند.
کد خبر: ۱۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱ 08 March 2015

به گزارش تابناک – البرز: خاک استان البرز به دلایل مختلف علمی و همچنین آب و هوای مناسب جزو حاصل‌خیزترین مناطق کشور به شمار می‌آید.

پیش از آنکه خشکسالی‌های پی در پی، آسیب جدی به کشاورزی و باغداری البرز وارد کند، این استان جزو قطب‌های کشاورزی کشور به شمار می‌رفت.
از سوی دیگر توسعه شهرک‌های صنعتی و افزایش واحدهای صنعتی فعال در این استان موجب شده که البرز، امروز به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور نیز مطرح باشد.
برای دست‌یابی به توسعه پایدار در 2 بخش کشاورزی و صنعتی، مهمترین نیاز استان البرز تعامل دانشگاه و صنعت است.
هر زمانی که دانشگاه با صنایع و بخش‌های کشاورزی تعامل مثبتی برقرار کرده، بسیاری از مشکلات برطرف شده است.
به عنوان نمونه، به تازگی متخصصان بومی موفق به ساخت کمباین ساخت ایران کشور در استان البرز ‌شده‌اند.
احمد زارعی مدیرعامل شرکت ساخت تجهیزات کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه تحریم‌ها گریبان اقتصاد و صنعت کشور را گرفته‌اند، تکیه به دانش بومی می‌تواند گره گشا باشد.
وی زمان طراحی و ساخت این کمباین را یک سال عنوان کرد و گفت: در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی است، ساخت این ماشین که از قابلیت بالایی نسبت به نمونه خارجی برخوردار است نمونه ارزشمندی است که می توان گفت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.
وی هزینه ساخت کمباین را ۷۰ درصد ارزان تر از نوع خارجی آن دانست و یادآور شد: این ماشین کشاورزی بلحاظ کیفی از مرغوبیت خوبی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت ساخت تجهیزات کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ معتقد است که واردات هر دستگاه کمباین از خارج را ۱۲۰ هزار یورو برای کشور هزینه دار.
زارعی تولید انبوه این کمباین را منوط به حمایت دولت دانست و اذعان داشت: واحدهای صنعتی در بخش تسهیلات بانکی و اداری نیازمند حمایت دولت هستند این کمباین برای برداشت غلات مانند گندم، جو و ذرت که در استان البرز کاشت و برداشت می شود مورد استفاده قرار می گیرد.
از سوی دیگر سیدحمید طهایی استاندار البرز نیز به این خبر واکنش نشان داده و با اشاره به رونمایی ماشین کمباین برداشت گندم در ساوجبلاغ گفته است: تمامی قطعات این ماشین کشاورزی با اتکا به دانش متخصصان بومی در شهرستان ساوجبلاغ به چرخه تولید راه یافته است و الگویی از اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه بهترین اوقات ما در صحنه تولید طی می‌شود، گفت: مدیران واحدهای تولیدی، متخصصین و کارگران واحدهای صنعتی، فضای پویایی را با خودکفایی داخلی رقم می‌زند.
طهایی با اشاره به اینکه این شرکت تولیدی، یکی از مصادیق بارز در اجرای راهبردهای اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، افزود: اگر صحبت از اقتصاد مقاومتی است، یکی از ابعاد آن، بهره‌مندی از امکانات موجود در جهت تولید داخلی است که می‌توان شاخصه‌های آن را در این شرکت صنعتی نظاره‌گر بود.
استاندار البرز تصریح کرد: علم و دانش و فناوری مادامی که با ایده‌های نو و بدیع در مسیر تولید به کارگرفته شود، هدف غایی محقق خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شرکت دهقان ورز با تولید قطعات کمباین و ابزار آلات کشاورزی زمینه خودکفایی داخلی را فراهم آورده است، افزود: پیش از این کمباین‌ها و سایر قطعات مرتبط با این حوزه از خارج کشور تأمین می‌شد در حالی که امروز حتی برای یک قطعه نیز نیازمند خارج از کشور نیستیم.
طهایی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت، حمایت از واحدهای صنعتی است، خاطرنشان کرد: دولت حمایت از واحدهای صنعتی را در دستور کار دارد، نمایندگان دولت تدییر و امید نیز به تأسی از برنامه‌های دولت یازدهم همین راه را طی خواهند کرد.
وی افزود: این کارخانه الگوی شاخصی برای سایر واحدها است و توسعه چنین صنایعی در دستور کار قرار دارد.
استاندار البرز در ادامه با تأکید بر ضرورت جلوگیری از کوچ فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف صنعتی و ... از این استان، تصریح کرد: قطع به یقین شناسایی استعدادهای علمی ما در حوزه صنایع و ... و فراهم ساختن زمینه اشتغال آنان در چنین واحدهای صنعتی، می‌تواند تا حد قابل توجهی از کوچ فارغ‌التحصیلان این استان به سایر نقاط بکاهد.
طهایی همچنین واگذاری بخشی از امور به متخصصان را زمینه‌ساز پرداختن به سایر دغدغه‌های کلان دانست و تصریح کرد: مدیران موفق افرادی هستند که بخشی از کارها را به نیروهای توانمند و کاردان خود بسپارند و سایر اوقات خود را صرف برنامه‌ریزی و مدیریت طرح‌های کلان نمایند.
وی گفت: این خودرو سنگین قابلیت ذخیره 6 هزار تن گندم را در ثانیه دارا بوده و تمامی قطعات آن نیز تولید داخلی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار