رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هفته پیشگیری از مسمومیت از سوم تا نهم آبان‌ماه در مازندران اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 26 October 2015
به گزارش تابناک مازندران قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار در ساری با اشاره به برگزاری دهمین دوره هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها، اظهار کرد: شعار هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها در سال جاری «با افزایش آگاهی، مانع مسمومیت دارویی شویم!» است.
وی آشنایی بیشتر مردم با خطرات ناشی از مسمومیت‌ها و نحوه نگهداری دارو را نیز از مهم‌ترین اهداف برگزاری هفته مسمومیت عنوان کرد و افزود: آموزش نحوه پیشگیری از مسمومیت در کودکان، مسمومیت ناشی از داروها، سموم دفع آفات، مواد شیمیایی، سوء‌ مصرف مواد، مسمومیت با فلزات سنگین، گیاهان سمی و گزیدگی‌ها، گازها و منوکسیدکربن از جمله دیگر اهداف این برنامه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر کمک و همکاری مسئولان و رسانه‌ها برای رسیدن به اهداف هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها، تصریح کرد: امیدواریم با کمک آحاد جامعه گام‌های موثری برای کاهش آمار مسمومیت‌ها برداشته شود.
این مسئول به مصرف سموم کشاورزی نیز اشاره و بیان کرد: برگزاری برنامه‌های آموزشی نقش موثری در ارتقای سلامت و آگاهی مردم ایفا می‌کنند و آمار بیماری‌های ناشی از آن را کاهش می‌دهد.
جان‌بابایی در پایان گفت: هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها از سوم تا نهم آبان‌ماه امسال از سوی دانشگاه علوم پزشکی در مازندران برگزار می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار