ستاد سامان‌دهی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در زمینه خدمات و اسکان زائران، فراخوان داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 26 October 2015
ثبت‌نام برای شرکت در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی‌(ع) از ماه گذشته آغاز شده و بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت تاکنون بیش از ٣۵٠‌هزار نفر در سایت «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین کمیته‌های ده‌گانه از جمله کمیته جذب مشارکت‌های مردمی نیز فعال شده که در همین راستا روز گذشته شماره حساب اختصاصی ١٠۴٠ بانک ملی در شعب سراسر کشور برای ارائه کمک‌های مردمی به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) اختصاص یافت.برای جمع‌آوری کمک‌های غیر نقدی نیز ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در سراسر کشور، مراکز استان‌ها و بخش‌ها مسئولیت جمع‌آوری کمک‌ها را برعهده دارد و کسانی که علاقه‌مند هستند می‌توانند برای اسکان زائران با آوردن پتو، چادر و مواد غذایی به این ستاد کمک کنند.

در همین زمینه ستاد سامان‌دهی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) در خراسان رضوی نیز با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم و خیران استان دعوت کرد تا درباره تامین اقلام مورد نیاز زائران اربعین حسینی(ع) مشارکت کنند.

بر اساس این اطلاعیه که ازسوی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری و جانشین رئیس ستاد سامان‌دهی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی‌(ع) استان صادر شده، بر‌اساس نیاز‌سنجی‌های به عمل آمده؛ آب تک‌نفره، قند، چای، تن ماهی، شیر، خرما، ظروف یک بار مصرف، چادر و سماور بزرگ از جمله لوازم مورد نیاز است.

به گفته محمد‌حسن واحدی، خیران می‌توانند در مشهد و مراکز شهرستان‌ها با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات‌عالیات برای مشارکت در تهیه اقلام مورد نیاز برای خدمات و اسکان زائران راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی‌(ع) مشارکت کنند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی همچنین از پیش‌بینی ۵٠٠‌دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین از استان به عتبات خبر داد و گفت: نام‌نویسی در سامانه سماح برای کسانی که قصد شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی‌(ع) را دارند، الزامی است و از خروج کسانی که اقدام به ثبت‌نام در این سامانه و اخذ ویزا نکرده باشند، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه اعزام زائران از یک هفته مانده به اربعین آغاز خواهد شد و متقاضیان تشرف، قبل از عزیمت باید ویزا دریافت کنند، تصریح کرد: با توجه به حجم درخواست‌ها، متقاضیان ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند تا ستاد نیز برای برنامه‌ریزی و سامان‌دهی فرصت کافی داشته باشد.

واحدی همچنین به مردم توصیه کرد که از تجمع در مقابل کنسولگری عراق در مشهد خودداری کرده و برای انجام روند قانونی اخذ ویزا به دفاتر خدمات مسافرتی مجازی که از سوی اداره‌کل حج و زیارت معرفی شده‌اند، مراجعه کنند.

هزینه ویزای عراق هنوز اعلام نشده است

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت کشور، پیش‌ثبت‌نام در سامانه سماح هزینه ندارد و دفاتر زیارتی نباید هزینه‌ای برای این منظور دریافت کنند و فقط بعد از اعلام هزینه ویزای سفر به عراق در اربعین حسینی، این رقم را ثبت‌نام‌کنندگان باید برای تایید ثبت‌نام خود پرداخت کنند.

در عین حال با وجود اینکه کمتر از یکماه تا زمان آغاز راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) مانده، هنوز عراق هزینه ویزای این کشور را تعیین نکرده‌ است. ازطرفی مقامات کشورمان اعلام کرده‌اند که در حال رایزنی با مقامات عراق هستند تا رقم مناسبت و ارزان‌تری برای ویزای ویژه اربعین تعیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار