یادواره سردار رشید اسلام حاج محمد ابراهیم همت با حضور جمعی از شخصیت های ملی و مذهبی در بیت الاصغر شهرضا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵ 08 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از  ایرنا، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی شنبه شب در این آیین گفت: وظیفه ماست که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و در مقابل صهیونیسم و آمریکا با عزت و قدرت راه خود را بپیماییم.
سردار اسماعیل کوثری افزود: شهدای ما تمام هستی خود را در طبق اخلاص تسلیم امر حق کردند.
وی ضمن بیان گوشه ای از تاریخچه و زندگی والای شهید همت و حضور بی نظیر او در صحنه های جنگ تحمیلی گفت: شهید همت معلمی خلاق و مبتکر بود و با اینکه هیچ دوره جنگی و نظامی ندیده بود با قدرت و خلاقیت خود دشمن را به تعجب واداشت.
فرمانده سابق لشکر محمد رسول الله (ص) اضافه کرد: حاج همت سخنوری قهار بود و اخلاق و اعمال او چنان صادقانه بود که تمام رزمندگان او را دوست داشتند.
سردار کوثری افزود: شهید همت در عملیات های مختلف از جمله والفجر در ارتفاعات کانی مانگا، خیبر، رمضان و مسلم بن عقیل در کنار رزمندگان بود و صداقت، اخلاص، صفا و صمیمیت بسیار او باعث شده بود که همه رزمندگان به دستوراتش عمل کنند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: انگیزه الهی و ولایتمداری، خستگی را در شهید همت خسته کرده بود.
کوثری افزود: در زمان جنگ در یک طرف تمام دنیا بودند و این طرف ما تنها بودیم و نگذاشتیم یک وجب از خاک میهن در اختیار دشمن قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه دشمن با توجه به خروج 80هزار مستشار آمریکایی از ایران محاسبه کرده بود سه روزه خوزستان را از ایران بگیرد، اضافه کرد: دشمن در ظاهر همه چیز را درست محاسبه کرده بود اما دو عامل را حساب نکرده بود یکی رهبری و دیگری مردم.
وی گفت: کسب بزرگترین افتخارات در دفاع مقدس با کمترین امکانات به سبب وجود رهبری الهی و مردم ولایتمدار بود.
کوثری با اشاره به اوضاع کنونی منطقه اظهار کرد: آمریکا، القاعده و داعش را به نام اسلام درست کرد و به جان مسلمانان انداخت که مردم را به اسم اسلام به شهادت می رسانند و تصاویر آن در فضای مجازی منتشر می کنند برای اینکه بگویند مسلمانان وحشی هستند و اسلام اینچنین وحشیانه مردم را می کشد.
وی گفت: استکبار داعش را درست کرد تا قدرت بگیرد و اسلام را تحت الشعاع قرار دهد به خاطر اینکه از اسلام ناب محمدی و از اسلامی که الگویش ائمه اطهار هستند می ترسند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه شهدا از ما می خواهند که دقیق مسائل را دنبال کنیم تا فریب نخوریم، افزود: به لطف خدا و با هدایت مقام معظم رهبری امنیت کامل در کشورمان برقرار است و باید شکرگذار آن باشیم.
وی در باره مذاکرات هسته ای نیز گفت: انرژی هسته ای حق مسلم مردم ایران است و باید بر روی این موضوع پافشاری کنیم و یکجا تحریم ها برداشته شود.
کوثری افزود: رهبر معظم انقلاب نوید داده اند که قرن آینده قرن اسلام است و اسلام ابرقدرت ها را به خاک ذلت می نشاند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر همه ما باید کاری کنیم که به معنای واقعی ادامه دهنده راه شهید همت و دیگر شهدا باشیم که باعث عزت و سربلندی برای کشور ما شدند و راه آنها را صادقانه و خالصانه با روحیه استکبار ستیزی و ایستادگی در مقابل زورگویان و زیاده خواهان ادامه دهیم.

در این مراسم محسن معاذی از دوستان و همرزمان کرد شهید همت نیز گفت: اخلاق و کردار این شهید بزرگوار به قدری تاثیر گذار بود که همه مردم شهرستان پاوه به او ارادت خاص داشتند.
معاذی افزود: ایشان علاوه بر سرکشی از خانواده های شهدا، با انسانیت، رافت و مهربانی خود را به عنوان فرمانده سپاه مطرح نمی کرد و مرور زمان این خاطرات شیرین و به یاد ماندنی را از بین نخواهد برد.
وی با اشاره به بزرگواری سردار خیبر در دفاع مقدس بیان کرد: امام راحل فرمودند شیعه و سنی دو بازوی مستحکم اسلام هستند و بنا بر این هیچ اختلافی بین ما نبوده و نیست.
معاذی با بیان اینکه هیچ فرهنگی مانند فرهنگ اسلام در راستای بزرگی و ارزش والای انسان نیست، تاکید کرد: جامعه ما هرگز نباید تحت تاثیر ماهواره قرار گیرد و فریب ظاهر آنها را بخورد و باید با ولایت پذیری و اقتدار از حکومت اسلامی دفاع کنیم.
وی با اشاره به این نکته که هیچ اختلافی بین خواهران و برادران شیعه و سنی وجود ندارد، افزود: اکثر مردم کردستان اهل سنت هستند اما تاکنون خواهران و برادران شیعه و سنی در نهایت ادب و احترام در کنار هم زندگی کرده و مسائل فریبنده و امواج تخریبگر نتوانسته است مشکلی پیش بیاورد.
شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان زادگاه شهید همت و محل دفن پیکر این سردار سپاه اسلام است.
محمد ابراهیم همت فرمانده شهید لشکر محمد رسول الله (ص) در ۱۲ فروردین ۱۳۳۴ در شهرضا در جنوب استان اصفهان دیده به جهان گشود و ۱۷ اسفند ۱۳۶۲در جزیره مجنون به زندگان جاوید پیوست.
شهید همت از مبارزان علیه حکومت شاهنشاهی بود و پس از انقلاب اسلامی مدت کوتاهی به صف مبارزان لبنان علیه اسرائیل پیوست و سپس به ایران بازگشت و در جبهه های جنگ به عنوان فرماندهی توانا مسولیت های بزرگ را بر عهده گرفت.
اصابت ترکشهای توپ دشمن سبب شد سر و دست شهید همت از تن او جدا شود و به این خاطر از او به عنوان سردار بی سر یاد می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار