بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 26 October 2015

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


زمان پرداخت وام 25 میلیونی خودرو و خرید اقساطی کالا اعلام شد

ایسنا نوشت :تمامی سیاست‌های اعتباری بانک مرکزی در رابطه با اجرایی شدن بسته رونق اقتصادی از نیمه دوم آبان‌ماه در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی از اجرایی شدن سیاست‌های اعتباری این بانک در رابطه با فروش اقساطی کالاهای داخلی از جمله وام 25 میلیونی خودرو از نیمه دوم آبان خبر داد.

، بعد از تصویب سیاست‌های اعتباری بانک مرکزی برای اجرایی شدن بسته رونق اقتصادی که تسهیلات 25 میلیونی خودرو، کارت‌های اعتباری 10 میلیونی همچنین خرید دین کالاهای داخلی از جمله آنها بودند، ولی‌الله سیف امروز در حاشیه همایش تراکنش در پاسخ به ایسنا درباره‌ زمان اجرایی شدن این سیاست اظهار کرد: تمامی سیاست‌های اعتباری بانک مرکزی در رابطه با اجرایی شدن بسته رونق اقتصادی از نیمه دوم آبان‌ماه در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می‌شود.

وی همچنین در مورد میزان منابع لازم برای مجموع سیاست‌های اعتباری بانک مرکزی و تسهیلات‌دهی برای فروش اقساطی کالاهای داخلی رقم مشخصی اعلام نکرد، اما توضیح داد که بانک مرکزی در این مورد مسوول مراقبت از تاثیر ارائه‌ این اعتبارات بر رشد نقدینگی و تورم نیز خواهد بود و با ملاحظات کافی این روند را پیش می‌برد.


انتشار این عکس برای طارمی دردسرساز شد

انتشار تصویری از مهاجم سرخپوشان در نخستین ساعات بامداد دوشنبه باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شد.
کاپ: عجیب ترین خبر روز یکشنبه حذف ناگهانی نام مهدی طارمی از فهرست پرسپولیس برای بازی مقابل ملوان بود. آنجا که مشخص شد برانکو پس از بررسی روند تمرینی طارمی در روزهای منتهی به دیدار با ملوان، تصمیم بزرگ را درباره او گرفته است.
 
طارمی تمرین جمعه پرسپولیس را به دلیل حضور در بوشهر از دست داد، شنبه مثل سایر نفرات استراحت کرد و روز یکشنبه هم با دقایقی تاخیر در درفشی فر حضور یافت تا کار یکسره شود.
 
بدین ترتیب پرسپولیس امروز و در برابر ملوان بدون طارمی است.
 
ماجرا اما به همین جا ختم نشد و ساعاتی بعد، انتشار تصویری در صفحات اجتماعی، باعث ابراز نگرانی هواداران پرسپولیس نسبت به وضعیت طارمی شد.
 
انتشار این عکس برای طارمی دردسرساز شد
 
در این تصویر که دقایقی مانده به ساعت 2 بامداد دوشنبه در اینستاگرام علیرضا ماهینی، برادر حسین ماهینی، مدافع پیشین پرسپولیس منتشر شد، طارمی در حال گرفتن عکس سلفی از خود، علیرضا ماهینی و یک فرد دیگر بود.
 
این دو در حال انجام بازی پلی استیشن بودند و طارمی در حالیکه لبخند بر لب داشت سلفی گرفت.
 
این موضوع و ساعت آپلود عکس، بدون توجه به اینکه ممکن بود عکس قدیمی باشد، باعث نگرانی هواداران پرسپولیس از وضعیت گلزن اول تیم شان شد و آنها از او خواستند زودتر بخوابد!
 
مرور برخی پیام هایی که خطاب به منتشر کننده عکس نوشته شد تاییدی است بر این نگرانی هواداران پرسپولیس در آستانه بازی حیثیتی با استقلال.
 
انتشار این عکس برای طارمی دردسرساز شد 

طارمی که روز یکشنبه سوم آبان 94 نخستین مورد انضباطی را با تایید مسولان باشگاه پرسپولیس در پرونده خود ثبت کرد،بد نیست در قبال رفتارهای بیرون زمین خود هم حرفه ای تر برخورد کند،جایی که قواعد خرد و کلان برای ریز و درشت جای شوخی باقی نمی گذارد و برانکو این را در عمل و در حساس ترین زمان به شاگرد جوانش آموخت.
 
این درست که طارمی در تفکرات برانکو در بازی با ملوان جایی ندارد اما آیا بهتر نبود او از عصر یکشنبه و بلافاصله پس از اطلاع از تصمیم سرمربی تیمش، بر دربی متمرکز می شد؟
 
آیا طارمی در فرصت کوتاه تا بازی جمعه، از نظر روحی مهیای خلق یک اتفاق بزرگ خواهد بود؟
 
آن دسته از هواداران پرسپولیس که نسبت به انتشار این تصویر واکنش نشان دادند و خواهند داد، سخت امیدوارند عصر آدینه و پس از دربی هم لبخند بر لب مهدی طارمی باشد.

دستکاری صداوسیما در عکس نمازجمعه رهبری (+عکس)

صداوسیما با دستکاری در تصویری سخنرانی آیت الله خامنه ای در تریبون نمازجمعه، عکس آیت الله منتظری را حذف کرد.

پارسینه نوشت: بخش خبری 20:30 شبکه دوم سیما در فتوشاپی هنرمندانه (!) تصویر قائم مقام سابق رهبری (آیت الله حسینعلی منتظری) در این فیلم تاریخی سانسور و فتوشاپ کرد.

در حالی که سایت رسمی رهبر معظم انقلاب، ویدئویی از سخنرانی ایشان در خطبه های نماز جمعه دهه شصت را بطور کامل منتشر کرده است، بخش خبری بیست و سی صداوسیما در فتوشاپی هنرمندانه (!) تصویر قائم مقام سابق رهبری (آیت الله حسینعلی منتظری) در این فیلم تاریخی سانسور و فتوشاپ کرد!

صفحه اینستاگرام دفتر رهبری

فتوشاپ هنرمندانه بیست و سی!


تصویر پخش شده از صداوسیما

فتوشاپ هنرمندانه بیست و سی!


لاریجانی پاسخ زاکانی را داد: به عنوان یک موجود زنده نمی توانم درباره حضورم در جلسه ای تخیل کنم!

سیاست > مجلس - پس از آنکه برخی نمایندگان دلواپس از جمله علیرضا زاکانی جلسه سه گانه لاریجانی شمخانی و حجازی برای بررسی طرح برجامی مجلس را تکذیب کردند، امروز رئیس مجلس به اظهارات آنان پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاين، علي لاريجاني در نطق امروز صبح خود بار ديگر از نامه رهبري به رئيس جمهور در مورد اجراي برجام تشکر کرد و از عنايت ايشان به مصوبه مجلس تقدير کرد.

وي با بيان اينکه نامه مقام معظم رهبری به موقع، جامع، دقیق، در بعد راهبردی و غیر آن راه را روشن کرد، اظهار کرد: موضوع هسته‌ای که بیش از دو دهه تلاش را در بر دارد، نمودی از روحیه علمی ایرانیان است که پس از انقلاب اسلامی در مسیر اعتلاء قرار گرفت و در این تلاش نقش مقام معظم رهبری بسیار موثر و پیش‌برنده بود. رهبری معظم با هدایت خود پایداری ملت را در برابر ستم غرب ساماندهی کرد. مقام معظم رهبری در مقطع فعلی با نقش هدایتگر و به موقع در هدایت مذاکرات چارچوب‌های روشنی را تعریف کردند و در نهایت با تأیید خود و ضوابط مشخص در اجرا پرونده طولانی هسته‌ای را به سرانجام رساندند. قطعاً این نقش بی‌بدیل در ذهن ملت ایران و تاریخ خواهد ماند.
رئيس مجلس که «محتاطانه» خواندن قانون مصوب مجلس از سوي رهبري را ارج مي نهاد و از اشارات ايشان به بندهاي متعددي از اين مصوبه در نامه به رئيس جمهور ياد مي کرد؛ ادامه داد: توصیف مصوبه مجلس به قانونی محتاطانه که راه درست را پیش پای دولت قرار داد،‌ نشانگر ارزش کار ستودنی نمایندگان است و از طرف دیگر دقت نظر رهبری بر ارکان این امر مهم را نشان می‌دهد که باید در مسیر درستی در کشور به نتیجه برسد که منزل آخر آن تصویب در مجلس بود.

رئیس قوه مقننه در ادامه اظهار کرد: خالی از لطف نیست به نکته‌ای که یکی از همکاران در نوشته خود درج کرده، اشاراتی داشته باشم. ایشان تصور کرده که محتاطانه صفتی است که در آن تعریض است و به نحوی جسورانه را صفت بافضیلت تلقی کرده. حال اینکه بنده در هیچ کتاب اخلاقی نیافتم که محتاطانه را صفتی از جنس رذائل بدانند و در عوض جسورانه را صفتی از جنس فضائل تلقی کنند. این از عجایب روزگار است که برخی جای فضیلت و رذیلت را اشتباه گرفتند.

رئيس مجلس در ادامه سخنان خود بي آنکه به جلسه سه نفره با شمخاني و حجازي اشاره کند، گفت: بررسی‌های طرح برجام در مجلس در جلسات مختلف در خارج از صحن علنی و با هماهنگی‌های متعدد با دو فراکسیون و هماهنگی با دبیرخانه شورای عالی انجام شد که در این روند مسائلی مطرح شد که شاید در این مقطع لزومی به بحث درباره آنها نباشد ولی باز هم باید در جای خود مورد توجه قرار گیرد. از جمله آن مواردی است که بنده مستقیم برای نمایندگان نقل کردم. آنچه را بنده مستقیم برای نمایندگان نقل کردم همگی در کمال صحت بود. از اینرو برخی حرف‌های رسانه‌ای که عده‌ای آن را رد و تکذیب کردند به هیچ وجه قابل قبول نبود و نیست.

لاريجاني از زاکاني و يا نماينده ديگري که گفته بود اين جلسه کذب محض است، هم نام نبرد و در ادامه افزود: بنده ظاهراً موجود زنده هستم و نمی‌توانم در حضورم در جلسه‌ای تخیل کرده باشم. گاهی چیزهایی نفی می‌شود که انسان دچار حیرت می‌شود.

در جريان بررسي طرح برجامي مجلس جلسه اي ميان دو فراکسيون اصولگرايان و رهروان ولايت برگزار شد و هر دو فراکسيون در مورد اين طرح به توافق رسيدند. اما در صحن علني اعضاي فراکسيون اصولگرايان -اقليت- به تعهد خود پايبند نبود و با اين طرح مخالفت کرده و مانع از تصويب دو فوريت آن شدند. رئيس مجلس در نطق امروز خود به اين روند اشاره اي نکرد و تنها گفت:

حال چرا باید به تعهدات پایبند نبود و مگر توافق در متن صورت نگرفته بود؟ پس چرا عده‌ای مطلب را طور دیگری جلوه دادند؟ چرا آنچه توافق شد به موقع به دوستان خود منتقل نکردند؟ اینگونه برخورد با مسائل مهمی که با سرنوشت کشور مربوط می‌شود تنها ضعف و بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند. بنده نمی‌خواهم به این مسائل بپردازم ولی این رفتارها مسائلی را نشان داد که قابل تأمل برای همگان شد. از آن مهمتر عدم پایبندی به تعهد را به نحو دیگری به دیگران منتقل کردن کار خلاف دیگری است. بنده نمی‌خواهم این امور را باز کنم اما آقایانی که مرتب نفی و تکذیب می‌کنند بدانند که بر کار خلاف قبلی خود بار جدیدی می‌نهند و نقض عهد را نمی‌توان با فرار به جلو به گردن دیگران انداخت.

رئيس مجلس در پايان نطق خود به اظهارات اخير مقامات کشورهاي عربستان نيز واکنش نشان داده و  گفت: برخی اظهارات مقامات سعودی در دشمنی با ایران از حد عادی دیپلماتیک خارج شده است که به نظر می‌رسد رفتار توأم با عصبانیت آنها متأثر از نتایج اقدامات غلطی است که در منطقه داشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاجعه منا گفت: سعودی‌ها در ماجرای غم‌انگیز منا نیز رفتار و گفتار غیرصادقانه‌ای داشتند به طوری که تا چند روز پیش تعداد کشته‌ها را 750 نفر اعلام می‌کردند اما بعد از فشارهای زیاد خودشان اعلام کردند که این فاجعه 7500 کشته داشته است. حال اگر حادثه‌ای رخ داده چرا آن را مخفی کردید و بدون اجازه ملت‌ها آنها را غیرعادی دفن کردید؟ مگر سعودی‌ها میزبان حجاج نبودند پس چرا اجساد را در شرایط بدی نگه داشتید که اینها همه نشان می‌دهد دولت سعودی گرفتار نابسامانی سیاسی و حکمرانی شده است.

وی افزود: اخیراً سعودی‌ها با کشورهای بزرگ تماس می‌گیرند و حرف‌های نادرست و نسنجیده‌ای می‌زنند که بعضاً‌ اسباب خنده آنها شده است. سعودی‌ها باید بفهمند کشوری پیشرو در افکار، آیین حکمرانی و ارائه تفسیر متین از دین نیستند. نفوذ کشورها صرفاً با پول حاصل نمی‌شود بلکه جاذبه فکری و نظری،‌ آیین کشورداری و سایر حوزه‌ها تأثیرگذار است.  سعودی‌ها باید از گذشته پند بگیرند و باعث تفرقه مسلمین نشوند که غیرمسلمانان و صهیونیست‌ها از آن بهره گیرند.


تصاویر حضور چند زن در یک دسته زنجیر زنی

انتشار تصاویر زیر در فضای مجازی توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.
 

 

 



واکنش به انبار خودروهای صفر در پارکینگ‌ها

نماینده صنعت خودرو گفت: انتشار برخی خبرها مبنی بر انباشت خودرو در انبارهای خودروسازان داخلی نادرست است.

خبرگزاری صدا و سیما: نماینده صنعت خودرو گفت: انتشار برخی خبرها مبنی بر انباشت خودرو در انبارهای خودروسازان داخلی نادرست است.

محمدرضا نجفی منش در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اعلام اینکه تسهیلات 25 میلیونی خودرو شامل تمام خودروهای ساخت داخل می شود گفت: انتظار مردم و خودرو سازان از دولت این است که در ارائه این تسهیلات تاخیر نکنند.

وی ابراز امیدواری کرد: ارائه این تسهیلات مورد استقبال مردم و رونق تولید خودرو داخلی شود و گفت: بهترین حالت آن است که دولت تسهیلات با بهره کمتر را به خودروسازان و مردم عرضه کند.

نجفی منش با بیان اینکه بانکها پارسال 150 هزار میلیارد تومان به سپرده ها سود دادند گفت: این دادن آدرس غلط به سپرده هاست.

وی افزود: هر چقدر سود تسهیلات ارائه شده پایین تر باشد گردش اقتصادی بهتری در تولید خودرو وجود خواهد داشت.

نماینده صنعت خودرو با رد برخی خبرها مبنی بر انباشت خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی در انبارها گفت: ایران خودرو 32 هزار خودرو در سیکل تامین دارد و تنها 6 هزار خودرو اضافه وجود دارد.

وی افزود : سایپا هم هیچ گونه خودرو اضافه ای ندارد و حتی از تحویل سفارش ها عقب هستند.

نجفی منش افزود: رکود صرفا در بحث خودرو نیست بلکه در مسکن ، سیمان ، فولاد و لوازم خانگی هم این مشکلات وجود دارد .

وی انتظارات مردم درباره کیفیت و قیمت مناسب خودرو را طولانی مدت و به حق دانست و گفت : هر سال چند مدل خودرو جدید به بازار می آید تا تنوع عرضه دربازار حفظ شود .

نماینده صنعت خودرو تصریح کرد : اگر صنعت خودرو را به حال خود بگذارند و دولت تنها نظارت کند و نه دخالت اوضاع تولید خودرو تغییر خواهد کرد.

نجفی منش با تاکید بر اینکه تولید کنندگان داخلی قادر به تولید خودرو با کیفیت هستند افزود: طبیعی است که عرضه مدل های جدید خودرو گرانتر از مدل های قدیمی تر باشد.

وی با بیان اینکه میانگین عمر خودرو در خارج از کشور 10 سال افزود : میانگین عمر خودروهای داخلی 15 تا 20 سال است.

نجفی منش گفت: امسال برای ورود 200 هزار خودرو جدید برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده برنامه ریزی شده است.

سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در این برنامه با بیان اینکه بحث رکود را نمایندگان بارها از دولت قبل تا کنون اعلام کرده اند گفت : این در حالیست که دولتمردان اعلام کرده اند از رکود عبور کرده ایم .

وی افزود: در شرایط کنونی با تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید خودروی جدید داخلی تاثیر مثبت در بازار بوجود نخواهد آمد بلکه تاثیر منفی هم خواهد داشت.

بیاتیان با اشاره به اعتراض و انتقاد مردم به قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای تولید داخل گفت: این مسائل باعث رکود و عدم استقبال مردم از خودرو داخلی شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود : ترس از آن است که این تسهیلات جدید در جای دیگری هزینه شود.

وی گفت:استقبال نکردن مردم از تولیدات خودروی داخلی ناشی از سیاست های غلط دولتهاست.

بیاتیان با اشاره به سود 16 درصدی وام 25 میلیونی تسهیلات خرید خودروی داخلی گفت: قیمت تمام شده هر خودرو برای مصرف کننده با این تسهیلات حدود 47 میلیون تومان تمام می شود و این برای مردم بالاست.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس افزود: دولت باید به خودروسازان یارانه بدهد تا مردم خودروی ارزان تری بخرند.

وی گفت : یکی از انتقادها دخالت دولت ها در حوزه مدیریت خودروسازان بوده است.

بیاتیان افزود : یکی دیگر از انتقادها به خودروسازها این است که نقدینگیشان را به خرید سهام خود یا یک بانک اختصاص دادند.

وی گفت : نباید از زمان اعلام عرضه تسهیلات تا اجرای این طرح فاصله بیافتد زیرا این مسئله خود باعث رکود می شود.

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس خاطر نشان کرد : تسهیلات در نظر گرفته شده ممکن است در کوتاه مدت به عنوان مسکن عمل کند اما در دراز مدت دولت باید سیاست خود را در باره تولید و عرضه خودروی داخلی اعلام کن.

بیاتیان افزود : سلیقه مردم و قشر جوان خرید خودروهای زیبا با امکانات بهتر است و اگر قرار است خودروی خارجی را در داخل تولید کنیم باید با همان کیفیت اول عرضه شود.


تصاویری از مهراوه ‌شریفی نیا، حدیث فولاد‌وند و ساغر عزیزی در نقش همسران شاه

فاز نخست سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمد رضا ورزی قرار است از نیمه‌‌ی دوم آبان روی آنتن شبکه‌ی یک سیما برود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این سریال در سه فاز ساخته شده و در آن سه بازیگر زن ایرانی نقش همسران محمدرضا پهلوی  را  بازی کرده‌اند.


مهراوه شریفی‌نیا در این سریال ایفاگر نقش ثریا است

ورزی گفته که برای نگارش فیلمنامه و ساخت سریال تیم تحقیقاتی پروژه بیش از 5هزار و 600 سند تاریخی را بررسی کرده‌اند. او همچنین به گریم ویژهی بازیگران برای نزدیک شدن چهره‌ها به اشخاص تاریخی اشاره کرده و گفته که مارال جیرانی طراح لباس این مجموعه‌ هم آلبوم‌های عکس متعددی را از لباس بانوان این سریال تهیه کرده که پس از این می‌تواند به عنوان یک کار تحقیقاتی مورد توجه قرار بگیرد.


حدیث فولادوند در این سریال نقش فوزیه یکی دیگر از زنان شاه را بازی می‌کند

این سریال با توجه به این که شخصیت‌های تاریخی بسیاری را به تصویر کشیده، کار پر بازیگری هم هست و بسیاری از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر ایران در آن به ایفای نقش پرداخته اند.


نقش فرح پهلوی را در این سریال ساغر عزیزی ایفا کرده است

در فاز اول این سریال قرار است مخاطبان شاهد زندگی محمدرضا پهلوی و فراز و نشیب تاریخ معاصر ایران در فاصله‌ی سال‌های 1321 تا 1331 باشند.





زیباترین تصویر از عزاداری ورزشی ها در محرم ، این عکس است

تابناک گیلان: حسین فرکی و فیروز کریمی در صف عزاداران حسینی ، مثل هرسال ، روز عاشورا و هیاتی در گلشهر کرج.

در طول روزهای عزاداری سالا شهیدان ، بسیاری از چهره های ورزشی تصاویر مختلفی از عزاداری های شان منتشر کردند. از سلفی های شان در هیات ، پای علامت و دیگ نذری تا سینه زنی اما بیشتر آن تصاویر در دقایقی گرفته شده بود که نگاه شان به دوربین بود اما این تصویر که عکاسی خبری در کرج از این دو مربی سرشناس لیگ رفته در لحظه ای از عزاداری است که حسین فرکی و فیروز کریمی حواس شان نیست و در عالم خودشان غرق در عزاداری هستند.

عزاداری های شان قبول باشد ؛ انشاالله.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار