مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: پایانه مسافری و ناوگان اتوبوسرانی اردبیل به منظور توسعه بخش حمل‌و‌نقل بویژه در بحث جابه جایی مسافر شبانه‌روزی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۲ 27 October 2015

علی رحمتی در گفتگو باخبرنگار مهربا بیان اینکه هم اکنون ۴۶ شرکت در بخش حمل و نقل مسافر در سطح استان فعالیت می کنند، ادامه داد: در حال حاضر این استان با کثرت ناوگان حمل و نقل مسافر روبرو است.

وی بازگشایی مسیرهای جدید به سایر استان ها و نیز افزایش ساعات خدمات دهی به مسافران را از طرح های پیش رو برای توسعه این بخش عنوان کرد و ادامه داد: این طرح ها را در راستای ارائه خدمات مطلوب به مسافران استان و استفاده از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافر اجرا می کنیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان با بیان اینکه قبل از بهره برداری از جاده سرچم به تهران، اتوبوسهای خروجی اردبیل از استان گیلان تردد می کردند، تصریح کرد: این امر باعث می شد که مسافران این استان نیز پوشش داده شده و ظرفیت ناوگان افزایش یابد.

وی توقف سفرهای زیارتی خارجی را از دیگر بحث های قابل توجه در این زمینه برشمرد و بیان داشت: همین عوامل باعث شده که ظرفیت این حوزه به داخل روی آورد و باعث کثرت در ناوگان شود.

رحمتی متذکر شد: در این راستا مصمم هستیم در صورت تقاضا و کشش؛ سرویس های شبانه بویژه در ساعات نیمه شب از جمله ساعت یک، دو، سه و... صبح از اردبیل به مرکز کشور برقرار کنیم، تا ضمن ارائه خدمات بیشتر به مسافران، از ظرفیت ناوگان حمل و نقل نیز به خوبی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح پیش از این در استان زنجان اجرا و مورد استقبال قرار گرفته است، یادآور شد: احتمال می دهیم با توجه به شرایط پروازی در این استان تقاضا برای استفاده از ناوگان حمل و نقل در ساعات نیمه شب وجود داشته باشد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان در عین حال با بیان اینکه هم اکنون سرویس های مسافری برای استان های همجوار و برخی استان های شمالی و مرکزی کشور از اردبیل دایر است، عنوان کرد: بنا داریم مسیرهای جدید به مراکز استان ها ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث مسیرهای جدید تقاضا از طریق انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل مسافر باید ارائه شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه سطح اشتغال صندلی اتوبوس های مسافری این استان کاهش یافته و به ۱۸ مسافر رسیده است باید در این زمینه بازنگری اساسی صورت گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار