کد خبر: ۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ 27 January 2015
رئیس هیئت بوکس قائم‌شهر گفت: نداشتن دفتر ثابت هیئت استان، لیگ باشگاهی منظم در مازندران، همکاری نکردن هیئت استان با هیئت‌های شهرستانی، نداشتن منابع مالی و استفاده نکردن از افراد دلسوز از مشکلات این رشته ورزشی در مازندران است.


پرویز نصیری سوادکوهی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: شهرستان قائم‌شهر از نظر ورزش قهرمانی دارای ظرفیت بالایی است.

وی رشته بوکس را یک رشته رزمی بسیار مهیج دانست و افزود: این رشته نیازمند نگاه ویژه در استان است.

رئیس هیئت بوکس قائم‌شهر در رابطه با وضعیت بوکس این شهرستان عنوان کرد: از بدو ورود به این هیئت، بوکس قائم‌شهر تنها 54 عضو داشت که حضورشان دائمی نبود اما هم‌اکنون با برنامه‌ریزی درست توانستیم این تعداد را به 186 نفر برسانیم.

امکانات مناسب خانه بوکس قائم‌شهر

این مسئول خاطرنشان کرد: خانه بوکس قائم‌شهر به همت تمام همکاران در هیئت بوکس یکی از بهترین خانه‌های بوکسی است که به لحاظ برخورداری از امکانات به جرات می‌توان گفت که از خانه بوکس تیم ملی نیز فراتر است.

وی تصریح کرد: در این خانه بوکس، نزدیک به 20 کیسه بوکس حرفه‌ای، سه کیسه بوکس دیواری، یک عدد رینگ هوایی استاندارد و دو عدد رینگ زمینی کاملا حرفه‌ای در اختیار داریم که همه این تجهیزات با همت هیئت بوکس قائم‌شهر تهیه شده است.

رئیس هیئت بوکس قائم‌شهر در مورد تشویق مدال‌آوران بوکس پس از کسب مدال گفت: به اتفاق تمامی دست‌اندرکاران بوکس قائم‌شهر یک کار تازه‌ای را آغاز کردیم و هر ورزشکاری که بتواند مدال‌ کسب کند از طرف این هیئت هدیه‌ای به رسم یادبود به او اهدا می‌شود.

افراد مستعد از مدارس جذب می‌شوند

نصیری‌سوادکوهی با تاکید بر بحث استعدادیابی در بوکس عنوان کرد: با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان این اختیار به ما داده شد تا بتوانیم این استعدادها را از رده سنی پایین از مدارس جذب کنیم.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه مبحث استعدادیابی یک کار کاملا حرفه‌‌‌ای است از علی عبدی دبیر تربیت‌بدنی و مربی بوکس استان خواستیم تا نسبت به کشف این استعدادها به ما کمک کند.

وی درباره ایجاد درآمد پایدار برای ورزش خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی که در جامعه حاکم است، دستگاه ورزش منابع مالی مناسبی ندارد که پاسخگوی شرایط حال باشد برای همین باید به ‌دنبال ایجاد درآمد پایدار برای خود باشد.

رئیس هیئت بوکس قائم‌شهر گفت: در این کار مهم‌ترین عمل، تعامل استانداری برای تصویب بخشی از درآمدها و نیز مصوبات شورای هر شهر و استان برای ورزش آن شهر است که می‌توان بدین طریق از جانب تخصیص 10 درصد از بیلبوردهای تبلیغاتی در شهر و حاشیه شهر در توسعه کمی و کیفی ورزش گامی مثبت برداشت البته لازمه این کار ارائه برنامه جامع و تدوین شده از سوی کارشناسان دستگاه ورزشی است.

نصیری‌سوادکوهی نداشتن برنامه مدون در هیئت بوکس استان را یک معضل بزرگ دانست و گفت: نداشتن دفتر ثابت هیئت استان لیگ باشگاهی منظم در مازندران، همکاری نکردن هیئت استان با هیئت‌های شهرستانی، نداشتن منابع مالی و استفاده نکردن از افراد دلسوز از دیگر مشکلات این رشته ورزشی در مازندران است.

حضور 3 ملی‌پوش قائم‌شهری در تیم ملی

وی در پایان از حضور سه ورزشکار قائم‌شهری در رده‌های مختلف سنی در تیم ملی بوکس خبر داد و گفت: جاسم دلاوری عضو تیم ملی بزرگ‌سالان، علیرضا محمدی عضو تیم ملی نوجوانان و محی‌الدین هاشمی عضو تیم ملی جوانان هستند که استاد انوشیروان نوریان و استاد رحمان فاضلی مربیان آنها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار