راه آهن اردبیل-میانه همچنان در لیست انتظار؛
استاندار اردبیل گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی قرار بود از محل فاینانس خارجی به میزان 200 میلیون یورو برای اجرای این پروژه تامین اعتبار شود که تا کنون محقق نشده است.
کد خبر: ۱۲۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 29 October 2015
استاندار اردبیل گفت: مردم این استان همچنان در انتظار تکمیل پروژه راه آهن اردبیل-میانه هستند.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در آیین معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: پروژه نیمه تمام راه آهن اردبیل- میانه که عملیات اجرایی آن در دولت گذشته آغاز شد، یکی از مطالبات جدی مردم است و خواستار پیگیری وزارت راه هستیم.

وی افزود: در سفر سال گذشته کاروان تدبیر و امید به استان اردبیل دکتر روحانی در چند نوبت وعده تکمیل آن را به مردم دادند؛ اما راه آهن تنها پروژه سفر رییس جمهوری بود که عملیات اجرایی آن آغاز نشد.

استاندار اردبیل گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی قرار بود از محل فاینانس خارجی به میزان 200 میلیون یورو برای اجرای این پروژه تامین اعتبار شود که تا کنون محقق نشده است.

او اضافه کرد: با توجه به راه اندازی منطقه آزاد تجاری در شمال استان و منطقه ویژه اقتصادی نمین اجرای راه آهن اردبیل ، میانه برای این خطه حیاتی است و انتظار می رود وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه ای در زمینه اجرای این پروژه داشته باشد.

خدابخش در ادامه گفت: گرچه با نصب آی ال اس در فرودگاه اردبیل مشکلات تا حدی کاهش یافته اما برای خروج استان اردبیل از بن بست ارتباطی کنونی راه آهن اردبیل ، پارس آباد نیز هم اکنون در دست مطالعه است تا در نهایت شاهد رونق اشتغال و توسعه اقتصادی این خطه باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به سیل مسافران داخلی و ورود روزانه یک هزار نفر از جمهوری آذربایجان به این استان محورهای مواصلاتی استان مناسب نیست و باید به کمیت و کیفیت راه ها بیشتر توجه شود.

در ادامه این آیین در حضور مسوولان استانی و معاون وزیر راه و شهرسازی خلیل محبت خواه به جای علی حیدری اناری به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان اردبیل معرفی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار