معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد:
معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: امروز 90 درصد آب‌های مرزی که از استان خارج می‌شد، کنترل می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 30 October 2015
محمد مقدوری در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی استان خراسان رضوی با استانداری که در ساختمان شهید رجایی استانداری خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به کمبود آب در استان، اظهار کرد: از 37 دشت استان وضعیت 34 دشت بحرانی است و ما 1.1 میلیارد مترمکعب بیشتر از حد مجاز آب برداشت می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در طول چند دهه گذشته دشت‌های استان با مخاطرات جدی مواجه شده‌اند و امکان بازگشت به حالت اولیه را نیز ندارند.

وی تصریح کرد: پس از دو دهه کنترل‌های حجمی نصب شده است که از این طریق اضافه برداشت بالای پروانه کنترل می‌شود.

مقدوری خاطرنشان کرد: 90 درصد آب‌های مرزی که از استان خارج می‌شد امروز کنترل می‌شود و برای 10 درصد آبی که از سمت شهرستان درگز از استان خارج می‌شود نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه برای انتقال آب از دریای عمان مطالعات انجام شده است، بیان کرد: وارد فاز دوم مطالعات شده‌ایم که در مدت یک تا دو سال آینده مطالعات این طرح نهایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای تمامی دشت‌های استان نمی‌توان تصمیم یکسان گرفت، خاطرنشان کرد: هفته گذشته در جلسه‌ای که با شرکت آب و جهاد کشاورزی استان داشتیم به توافق رسیدیم میزان برداشت هر دشت مشخص شود و مقرر شد تا 20 روز آینده موضوع دشت به دشت نهایی شود.

* افزایش 177 درصدی اعتبارات بخش کشاورزی نسبت به سال گذشته

مقدوری با تاکید بر اینکه محصولات کشاورزی باید به سمت تغییر الگوی کشت برود، بیان داشت: امسال مجموع اعتبارات استانی حدود 13 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است اما از میان این اعتبارات، اعتبارات بخش کشاورزی 177 درصد افزایش داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در ارتباط با توزیع اعتبارات، خاطرنشان کرد: این مسئله با حساسیت ویژه توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دنبال می‌شود و این سازمان نسبت به سهم همه مردم حساسیت خاصی دارد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار