معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت:
مدارس مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم شهرستان ایلام که امروز بدلیل آماده نبودن برخی فضاهای آموزشی و آبگرفتگی معابر تعطیل بود، روز یکشنبه باز است.
کد خبر: ۱۲۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 31 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: مدارس مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم شهرستان ایلام که امروز بدلیل آماده نبودن برخی فضاهای آموزشی و آبگرفتگی معابر تعطیل بود، روز یکشنبه باز است.
مهدی جمالی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اثر وقوع سیل دو روز پیش در شهرستان ایلام، به 70 فضای آموزشی خسارت کلی و جزیی وارد شده که 14 مدرسه دچار خسارت جدی و 56 مدرسه نیز خسارت جزیی و اندک دیده اند.
وی با بیان اینکه آماده سازی فضای مدارس شهرستان برای حضور دانش آموزان انجام شده است، افزود: تنها مدرسه شیخ کلینی شهر ایلام به علت خسارت زیاد ناشی از سیل غیر قابل استفاده است.
جمالی یادآور شد: با تصمیم آموزش و پرورش و به منظور جلوگیری از عقب افتادگی تحصیلی، دانش آموزان و کادر آموزشی و اجرایی این مدارس از فردا به شیفت مخالف هنرستان جنب این مدرسه منتقل می شوند.
وی تاکید کرد: براساس بررسی های انجام شده از سوی کادر اجرایی و اداری مدارس شهرستان، همه مدارس شهر ایلام که دچار آبگرفتگی شده بودند مشکل شان امروز بر طرف می شود و از فردا آماده حضور دانش آموزان و شروع فعالیت آموزشی هستند.
معاون آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه از مجموع فضاهای آموزشی خسارت دیده کلی هشت فضا واقع در مرکز استان هستند، گفت: به علت ورود آب از مسیل اصلی ایلام بداخل مدارس، دیوار برخ مدارس تخریب و آب به سرویس های بهداشتی و زیر زمین های این فضاها نیز وارد شده بود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام پیشتر به خبرنگار ایرنا گفته بود، برآورد اولیه میزان خسارت وارد شده به مدارس استان 70 میلیارد ریال است.
بارندگی شدید و بی سابقه سه شنبه هفته گذشته تا روز جمعه در ایلام باعث وقوع سیل، آبگرفتگی منازل مسکونی، واحدهای تجاری و مکان های عمومی شهر ایلام و وارد آمدن خسارت هنگفت به شهروندان شد.
بر پایه اعلام هواشناسی، در سه روز پایانی هفته گذشته 324 میلی متر باران در ایلام به ثبت رسید که باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی هزاران واحد و مکان های مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و وارد آمدن خسارت به یک هزار دستگاه خودرو مردم شد.
سیلاب ایلام همچنین سه کشته، 20 مصدوم و یک مفقود برجا گذاشت.
بررسی های نخستین نشان می دهد که سیل به بیش از 20 هزار واحد مسکونی و تجاری برابر با 40 درصد از مکان های عمومی شهر 250 هزار نفری ایلام خسارت و آسیب عمده وارد کرده است.
گفته می شود، سیلاب باعث وارد شدن شش هزار میلیارد ریال خسارت به مناطق مسکونی، تجاری، اداری، تاسیسات زیربنایی شهری و روستایی ایلام شده است.
بارش های سه روز پایانی هفته گذشته بی سابقه ترین بارندگی تاریخ ایلام تاکنون بوده که برابر با بارش های یک سال زراعی تهران است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار