معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 19 تهران گفت: با اجرای تدابیر پیشگیرانه جهت جلوگیری از آبگرفتگی و فعالیت های زهکشی، لایروبی و حفر چاه های جذبی، جنوب تهران آماده بارندگی است.
کد خبر: ۱۲۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 01 November 2015
مسعود سلیمی گفت: به منظور سهولت تردد شهروندان و خودروها در معابر به هنگام بارندگی، فعالیتهای پیشگیرانه از ابتدای سال اجرا شده است که از جمله آن حفر 400 متر مکعب چاه جذبی در بوستان ولایت، اتوبان شهید کاظمی، اسکان کارگری ناحیه 2 ، اتوبان تندگویان و پل شهید عسگری است و این فعالیت در سایر معابر نیز ادامه دارد. 

وی افزود: عملیات احداث و اجرای زهکشی نیز در اتوبان آزادگان مسیر غرب به شرق در روبروی شهرک مرتضی گرد، پل شهید کاظمی و ورودی تندرو به کندروی شهید کاظمی جهت جمع آوری آبهای سطحی به اتمام رسیده و در حال حاضر نیز فعالیت زهکشی در بزرگراه آزادگان روبروی ورزشگاه شهید کاظمی (مسیر شرق به غرب) در حال انجام است. 

سلیمی با اشاره به اجرای عملیات بازسازی و احداث قنات های اندرمون بیان کرد: این عملیات در ادامه قناتهای اندرمون خیابان میعاد ، خیابان شهید حقی و قنات حسن آباد واقع در اتوبان شقایق به طرف شهرک شکوفه به طول 200 متر در حال انجام است.

به گفته وی طی این فعالیت که از شهریور سال جاری آغاز شده پیش بینی می شود تا پایان سال 94 حدود 1100 متر احداث و بازسازی قنوات صورت گیرد.

سلیمی همچنین عملیات لایروبی و پاکسازی کانالها و حوضچه های رسوبگیر را از دیگر فعالیتهای اجرایی در راستای پیشگیری از آبگرفتگی در معابر این منطقه عنوان کرد و گفت: ماهانه 36 هزار مترحمل ضایعات حاصل از لایروبی از کانالهای درجه 1 و 2 منطقه طبق برنامه از پیش تعیین شده انجام می گیرد.

م‍ن‍طق‍ه ۱۹ ش‍‍ه‍رد ار ی ت‍‍ه‍ر ان ب‍‍ا ۸۹.۱۹ ک‍ی‍ل‍وم‍ت‍ر م‍رب‍‍ع وسعت در ج‍ن‍وب ش‍‍ه‍ر ت‍‍ه‍ر ان و اق‍‍ع ش‍ده اس‍ت و از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می شود.

این منطقه از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله های متعددی از جمله خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی می شود.

از جمله اماکن شاخص منطقه می توان به میدان تره بار مرکزی شهر تهران، بوستان بزرگ ولایت، بهشت زهرا(س) و مرقد مطهر امام راحل(ره) اشاره کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار