امام جمعه اردبیل گفت: ثروت کشور چاه‌های نفتی نیست بلکه سرمایه‌های عملی و فرهنگی است.
کد خبر: ۱۲۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳ 01 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته بسیج دانش‌آموزی در دفتر امام جمعه اردبیل اظهار کرد: انقلاب ما از بدو تولد با شعارهای آرمانی و نجات‌بخش توانسته تحول عظیمی را به وجود آورد و کسانی که در اعتلای آرمانی این کشور و ملت قصور و کوتاهی می‌کنند بزرگترین خیانت را مرتکب شده‌اند.

وی یادآور شد: انقلاب ما روی رهبریت صالح دست گذاشته تا هدایت‌گر جامعه، مجموعه‌های فرهنگی و علمی باشد تا به مانند آمریکا در راس دولت‌ها افراد حلقه به گوش آنها سردمداری نکنند.

امام جمعه اردبیل، تلاش غرب را برای وارونه نشان دادن ارزش‌ها و برخی آرمان‌ها یادآور شد و بیان کرد: شیطان‌های امروز با مکر سیئات به فطرت بشری خیانت کرده و اهرمی را درست کرده‌اند تا تابع شرایط جهانی باشند.

عاملی با انتقاد از سکوت برخی از کشورها در حادثه منا و همراهی با عربستان خائن افزود: این سکوت‌ها همان جلوه ناحق کردن حقی است که با پول و تزویر و ریا عده‌ای می‌خواهند در حق ملت‌ها خیانت کنند.

وی تصریح کرد: در این دنیای تاریک بشریت، انقلاب اسلامی ظهور پیدا کرد تا مسیر درست را نشان دهد تا گروهک‌های تروریستی همچون داعش و وهابی‌ها نتوانند بر آرمان بلند اسلام سایه سیاه بیفکنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: جوان انقلابی ما امروز باید خود را متخلق به اخلاق و فطرت پاک و اسلامی بکند و با دوری از هرگونه مکر و حیله و نیرنگ شیطانی بکوشد در مسیر تحولات علمی گام بردارد.

عاملی، عقب‌ماندگی کشورمان را در تاریخ سلطه شاهنشاهی و دور شدن از چینش قدرت‌های جهانی بیان کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی خدمتی بزرگ به این کشور کرده و ملت ایران صیانت و عزت واقعی بخشیده است به طوری که امروز آمریکا و غرب از قدرت علمی و آرمانی این ملت در واهمه است و تلاش می‌کند تا این کشور را از چینش ملت‌های رو به پیشرفت عقب نگه دارد.

وی با بیان اینکه نباید از قافله علمی دنیا عقب بمانیم و کلید اصلی در توسعه علمی که آموزش و پرورش است نادیده گرفته شود، گفت: باید پا به پای غربی‌ها و کشورهای پیشرفته در مسئله علمی و فناوری‌های جدید حرکت کنیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، ضرورت ایجاد زمینه‌های شایسته در استعدادیابی نسل‌های آینده را یادآور شد و عنوان کرد: مطالبه واقعی یک ملت از دولتمردان فراهم کردن زمینه‌های بروز و ظهور و شکوفایی استعدادهاست چرا که اگر این زمینه‌سازی فراهم آید ما می‌توانیم استعدادهای ناب را تقویت کرده و تعالی ببخشیم.

عاملی دانش‌آموزان بسیجی را به تلاش علمی بیشتر همراه به تلاش تربیتی فراخواند و یادآور شد: اگر یک ملت به اوج عزت و اقتدار برسد در سایه آسمان‌خراش‌ها و پارک‌های زیبا و ساختمان‌های فاخر نیست بلکه به چهره‌های علمی و فرهنگی و مدیریتی شایسته است که می‌توانند خیرالبلاد باشند.

وی اقتدار واقعی جامعه را اقتدار فرهنگی توصیف کرد و گفت: این اقتدار می‌تواند در تمام شئون جامعه نمایانگر بوده و تجلی عظمت جامعه اسلامی ما باشد.

امام جمعه اردبیل، دانش‌آموزان را به رعایت الزامات بصیرتی فراخواند و ادامه داد: بصیرت قطب‌نما و ابزار مورد نیاز نسل امروز ما است تا با آن بتوانند مصالح و منافع ملی را تشخیص داده و دشمنانشان را بشناسند.

عاملی تلاش دشمن را در تحریک‌پذیری قومی، مذهبی، سیاسی و ... از طریق شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: ثروت کشور ما چاه‌های نفتی نیست بلکه سرمایه‌های علمی و فرهنگی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرند.

وی، وجود 2 هزار اندیشکده را در غرب یادآور شد و گفت: بیش از یک هزار و 200 اندیشکده در آمریکا وجود دارد که مرکز مطالعات دقیق و دانش بنیان است که می‌تواند زمینه‌ساز تحولی شگرف در جامعه باشد که مدنظر آنها است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار