فارسبان، سرابی در شهر خفته ساسانی
کد خبر: ۱۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵ 11 March 2015

سراب فارسبان واقع در شهرستان نهاوند یکی از جاذبه های گردشگری غرب کشور محسوب می شود.

به گزارش ایسنا؛ شهرستان نهاوند که قدمت بسیار دیرینه ای در استان همدان دارد در گذشته دور پایتخت یزگرد سوم بوده است و از آن با نام شهر خفته ساسانی یاد می شود.

نهاوند را شهر سراب ها می نامند چرا که چندین سراب با چشمه های مختلف و جوشان در این منطقه وجود دارد که به عنوان گردشگاه و تفریگاه شناخته می شود.

از مهمترین این سراب ها می توان به سراب گیان، گاماسیاب، فارسبان، کنگاور، کهنه، ملوسان و ... اشاره کرد که به معرفی سراب فارسبان می پردازیم تا به شما در شناخت مکان های دیدنی و تفریحی این شهر کمک کرده باشیم.

سراب فارسبان در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی نهاوند در انتهای روستای کمالوند و ورودی روستای دولت آباد قرار دارد که هر ساله در ایام نوروز تعداد زیادی از گردشگران داخلی را به سوی خود جذب می کند.

عناصر طبیعی چون چشمه، کوهستان، فضای سبز و انبوه درختان زیبایی خاصی به طبیعت این منطقه بخشیده است که عقل را به حیرت واداشته و با دیدن این همه زیبایی در برابر خداوند سجده شکر به جا می آوریم با این همه نعمت که به ما عطا کرده است.

سراب تفریحی و جنگل طبیعی فارسبان یک هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت دارد که از قدیمی ترین سراب های تفریحی در بخش خزل نهاوند است که با توجه به زیبایی هایی که دارد یکی از جاذبه های گردشگری محسوب می شود و یکی از پربازدید ترین سراب های شهرستان نهاوند است.

سراب فارسبان مأمن درخت گردوی ۶۰۰ ساله

وجود درخت گردوی کهنسال با حدود ۶۰۰ سال قدمت در این سراب یکی دیگر از جاذبه های طبیعی سراب فارسبان نهاوند است. قطر این درخت ۵ متر و ارتفاع برخی از شاخه های آن به ۶۰ متر و شعاع شاخه ها و سایبان آن حدود ۷۰۰ مترمربع است که در نوع خود در جهان نمونه است.

روستای فارسبان دارای مردمانی مهمان دوست و خون گرم و با اصالت است که خداوند نیز به پشتوانه نیک خلقی این مردمان نعمت های مختلفی از قبیل آب فراوان، زمین های کشاورزی مناسب و مکان های تفریحی بسیار دیدنی به آنها ارزانی داشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار