رئیس دیوان عدالت کشور با تأکید بر برخورد با زمین‌خواری، گفت: تغییر کاربری اراضی در شمال کشور نگران‌کننده است.
کد خبر: ۱۲۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳ 04 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری امروز در جلسه شورای اداری بابل، اظهار داشت: عدم نظارت کافی بر ساخت‌وسازها سبب تحمیل هزینه هنگفت در شهرها شده که پس از پایان کار این افراد به کمیسیون ماده 100 معرفی و جریمه سنگین می‌شوند.

وی افزود: این هزینه‌ها اتلاف سرمایه ملی بوده که حاصل عدم نظارت کافی شهرداران و حوزه‌های شهرداری است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با ابراز نگرانی از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در مازندران  گفت: چه کسی باید جلوی این مشکلات را بگیرد، چرا همه فریاد می‌زنند و کاری انجام نمی‌شود این افرادی که این ساخت‌وسازها را در زمین‌های ملی انجام می‌دهند چه کسی به آنها خدمات زیربنایی می‌دهد این ضعف دستگاه‌ها است.

منتظری گفت: حداقل در ماه در هیئت عمومی دیوان عدالت 15 مصوبه شورا را باطل می‌کنیم، چراکه معتقدیم باید عملکرد شوراها در شهرها ساماندهی شود.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور بیان کرد: تلاش ما کاهش این آمار بوده اما قضات زیر این بار سنگین فرسوده می‌شوند.

منتظری از وجود 50 شعبه بدوی و 15 شعبه تجدیدنظر در دیوان عدالت اداری کشور خبر داد و گفت: توان و امکانات ما محدود اما بار ما بسیار سنگین است.

وی تصریح کرد: در سال 91 مجموع شکایات رسیده به دیوان، 3 هزار و 300 مورد، سال 92، 3 هزار و 461، سال 93، 3 هزار و 913 و امسال به 2 هزار و 238 مورد رسیده که با وجود 31 استان در کشور تلاش برای کاهش این آمار امری ضروری است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور مصوبات غیرمتناسب با قوانین از سوی شوراها را یکی از مشکلات عمده در این حوزه برشمرد و افزود: باید مصوبات شورا به شکل کامل رصد شود، تأکید ما بر این است که شورا مصوبات را منطبق با قوانین کند و با شرایط موجود هماهنگ شوند.
انتهای پیام/
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار