معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور افزود: بیش از یک‌هزار و 851 واحد آموزشی در قالب مجموعه‌های هنرستانی در کل کشور در حال اجراست تا زمینه بهره‌برداری از آن برای تربیت نسل آینده فراهم آید.
کد خبر: ۱۲۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳ 05 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید محمدرضا جعفری عصر امروز در آیین افتتاح پروژه مقاوم‌سازی و بهسازی خوابگاه دانش‌آموزی در خلخال اظهار کرد: یک‌هزار و 851 پروژه آموزشی در قالب 90 هزار و 176 کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز کشور در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: فرهنگ مدرسه‌سازی امروزه در بین مردم نهادینه شده و خیرین مدرسه‌ساز بیشترین سهم را در ساخت فضاهای آموزشی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش دارند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: تاکنون 105 هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز و سایر مردم نیک‌اندیش میهن اسلامی ایران ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

جعفری با قدردانی از مشارکت مالی بانک اقتصاد نوین در اجرای پروژه مقاوم‌سازی، بهسازی و تجهیز خوابگاه دانش‌آموزی دبیرستان شبانه‌روزی آزادگان روستای خوجین خلخال افزود: این بانک برای اجرای این پروژه یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه کرده و برای تکمیل پروژه نمازخانه در حال اجرای این مدرسه نیز 700 میلیون ریال هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه بانک اقتصاد نوین علاوه بر این پروژه، 6 پروژه آموزشی را در مناطق شمالغرب کشور اجرا و تحویل آموزش و پرورش داده است، بیان کرد: 600 مدرسه نیز در مناطق مختلف کشور با مشارکت مالی بنیاد برکت در حال ساخت است.

جعفری اضافه کرد: مشکل کمبود فضای آموزشی در مناطق مختلف کشور و حتی در تهران همچنان جدی بوده و حل این مشکل نیازمند توجه خیرین مدرسه‌ساز و مردم نیکوکار و مشارکت مالی آنها برای ساخت فضاهای آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار