سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع آلودگی هوای تهران در دستور کار جلسه آینده هیات رییسه این مجمع قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۲۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹ 08 November 2015
حسین طلا روز یکشنبه افزود: توزیع بنزین های استاندارد، اجرای طرح های ترافیکی و تعطیلی واحدهای آلاینده شن و ماسه پایتخت تنها اقدام های تسکینی بوده است و بهترین راهکار توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وی، توسعه حمل و نقل عمومی را تنها راه درمان قطعی کاهش آلودگی هوا دانست و اظهارداشت: هرچند اخباری مبنی بر توزیع بنزین یورو4 و تعطیلی واحدهای آلاینده شن و ماسه اعلام می شود اما همچنان بنزین های پتروشیمی توزیع می شود که البته پیش از این هم بنزین پتروشیمی ها در داخل تهران توزیع نمی شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان این که درمورد وضعیت تردد بیش از حد وسایل نقلیه شخصی باید تجدیدنظر شود، افزود: با ایجاد بستر فرهنگی باید فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را در جامعه نهادینه کرد.

طلا خاطرنشان کرد: توسعه مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی می تواند در کاهش آلاینده ها نقش بسزایی داشته باشد، البته استانداردسازی خودروها و قرار دادن فیلتر برای موتورخانه منزل ها که در بروز آلودگی همزمان با وارونگی هوا نقش دارد، می تواند موثر واقع شود.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، اقدام های کمیته اجرایی کاهش آلودگی هوا در تهران و هشت شهر دیگر و تکالیف دستگاه های مختلف از جمله شهرداری تهران و راهور ناجا در زمینه کاهش آلایندگی هوا را ناکافی خواند و گفت: در تهران مشکل آلودگی مساله پیچیده ای است و دستگاه های مختلف باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند. 

سازمان حفاظت محیط زیست در این مدت در خصوص توزیع بنزین یورو 4، کاهش مصرف سوخت مازوت توسط نیروگاه های بزرگ، تعطیل شدن واحدهای آلاینده شن و ماسه اقداماتی برای کاهش آلودگی هوای استان تهران انجام داده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار