کد خبر: ۱۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲ 11 March 2015
 فرماندار شهرستان گلوگاه گفت : 40 درصد روستاهای این شهرستان با مشکل عدم برخورداری دائمی از آب شرب سالم و بهداشتی مواجه اند .

عیسی قاسمی طوسی روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد : این شهرستان دارای 26 روستا در قسمت های دشت و کوهستانی است و بخش عمده از مشکلات مربوط به کمبود آب ، منحصر به روستاهای کوهستانی است .

وی بیان کرد : یکی از راه های حل برطرف شدن این مشکل ، احداث مجتمع های آبرسانی است که انتظار می رود بودجه های لازم برای احداث این مجتمع ها از محل اعتبارات استانی پرداخت شود .

فرماندار گلوگاه اظهار کرد : یکی دیگر از مشکلات روستاییان مناطق کوهستانی این شهرستان ، بهره گیری از منابع برق استان گلستان برای تامین روشنایی است .

قاسمی طوسی افزود : با برنامه ریزی انجام شده ، مقدمات جدا شدن سیستم انتقال برق این روستاها از استان گلستان فراهم شده و به زودی شاهد وارد شدن این 13 روستا به جمع منابع برقی استان مازندران خواهیم بود .

وی ادامه داد : در حال حاضر این روستاها با مشکلات فراوان قطع مکرر برق مواجه اند که با ورود آن ها به سامانه برق مازندران ، این مشکل با بهره گیری از دستگاه های جدید انتقال برق برطرف می شود .

فرماندار گلوگاه همچنین به تلاش برای حل مشکلات بیکاری این شهرستان اشاره کرد و گفت : بر اساس آمارگیری انجام شده ، گلوگاه دارای 2 هزار و 344 جوان بیکار و جویای کار است که با راه اندازی 2 واحد بزرگ صنعتی ، بخش عمده ای از این مشکلات برطرف می شود .

قاسمی طوسی بیان کرد : بهره برداری قریب الوقوع از یک واحد تولید لوازم خانگی و یک کشتارگاه صنعتی ، برای هزار و 400 جوان گلوگاهی شغل پایدار ایجاد می شود .

وی افزود : شهرک صنعتی گلوگاه دارای ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان و کم نظیری است که معرفی این قابلیت ها به سرمایه گذاران منجر به علاقمندی آن ها برای حضور در این شهرک صنعتی می شود .

فرماندار گلوگاه ادامه داد : نزدیکی به جاده سراسری و فاصله اندک با بندر امیرآباد از جمله این قابلیت ها است که اگر بتوانیم زمینه اتصال آن به ریل سراسری را نیز فراهم کنیم ، شاهد رونق بسیار بیشتر آن خواهیم بود .

شهرستان گلوگاه در شرق مازندران و در همسایگی استان گلستان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار