معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خوزستان از اجرای طرح اشتغال فراگیر و توانمندی اقتصادی مددجویان بیکار(آفتاب) برای مددجویان زیرپوشش این کمیته امداد خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 11 November 2015

ناجی عبیاوی اظهار کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی اقتصادی با محوریت ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان مستعد زمینه استقلال و خودکفایی خانواده را فراهم می‌کند، لذا ایجاد ساز و کارهای لازم در جهت بسیج نیروها و منابع و استفاده از کلیه امکانات موجود در این خصوص ضروری است.

وی افزود: در همین راستا طرح اشتغال فراگیر و توانمندسازی اقتصادی مددجویان بیکار آفتاب، با هدف شناسایی دقیق استعدادهای بالقوه مددجویان مورد حمایت، توسعه توانمندی‌های فردی و ارتقای سطح شایستگی‌های آنان، ارائه آموزش‌های موردنیاز و در نهایت توسعه اشتغال‌های پایدار و توانمندسازی جامعه هدف، اجرا می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خوزستان با بیان اینکه طرح مذکور با همکاری حوزه حمایت و حوزه اشتغال اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: این طرح ویژه مددجویان کمک معیشت بگیر و فرزندان مددجو که سن آنها 15 تا 70 سال است، اجرایی می‌شود.

عبیاوی با تاکید بر اینکه از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح مذکور طرح صیانت از تحکیم خانواده و افزایش عزت نفس مددجویان، فراهم کردن زمینه اشتغال و کسب و درآمد پایدار مددجویان است، گفت: با اجرای طرح مذکور، اهداف کمیته امداد از توانمندسازی مددجویان محقق می‌شود.

وی با اشاره به نحوه اجرایی شدن طرح آفتاب، تصریح کرد: این طرح شامل اقدامات متمرکز  جهت فراهم کردن زمینه ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی و همچنین اجرای طرح‌های اشتغال مددجویان است و بر اساس اولویت‌های تعیین شده در طرح شناسایی مددجویان  مستعد اجرا می‌شود.

عبیاوی ادامه داد: اجرای طرح‌های اشتغال مددجویی در قالب توان افزایی، خودکفایی و کارآفرینی از اهدافی است که با اجرای این طرح محقق خواهد شد.

این مسئول در پایان، با اشاره به  اینکه منبع اعتباری مورد نیاز اجرای طرح از محل اعتبارات قرض الحسنه بانکی و  منابع امدادی تامین می‌شود، گفت: قرار است این طرح در شش ماهه دوم سال جاری در شهرستان امیدیه به عنوان شهرستان پایلوت اجرا تا پس از ارزیابی به‌عنوان یک الگوی کاربردی در جهت توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مسعود جهانبخشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
بنده طرح بسیار جالبی دارم که هم خدماتیه و هم ایجاد اشتغال میکنه. و زود بارده هم هست. حاضرم مشارکت کنم با. شما ....با تشکر
مسعود جهانبخشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
بنده طرح بسیار جالبی دارم که هم خدماتیه و هم ایجاد اشتغال میکنه. و زود بارده هم هست. حاضرم مشارکت کنم با. شما ....با تشکر 09332231016
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار