مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیر‌زمینی استان اردبیل گفت: بیش از 15 برنامه در قالب طرح تعادل‌بخشی و احیای منابع آب زیر‌زمینی در استان اردبیل اجرا می‌شود تا زمینه خروج از وضعیت بحرانی در این حوزه فراهم آید.
کد خبر: ۱۲۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲ 11 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محبت مصری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بازدید از طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیر‌زمینی نمین با بیان اینکه بیش از 15 برنامه در قالب طرح تعادل‌بخشی و احیای منابع آب زیر‌زمینی در استان اردبیل اجرا می‌شود تا زمینه خروج از وضعیت بحرانی در این حوزه فراهم آید، اظهار کرد: از این تعداد پروژه حدود 10 پروژه با اولویت در استان اردبیل اجرا می‌شود که از جمله آنها خرید چاه‌های کشاورزی کم‌بازده، استفاده از پساب و همچنین انسداد چاه‌های غیر‌مجاز است.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها در استان اردبیل 6 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار هزینه خواهد شد تا با اجرایی شدن این طرح‌ها زمینه بهره‌برداری درست از منابع آب‌های زیر‌زمینی فراهم آید.

مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیر‌زمینی استان اردبیل یادآور شد: در کنار نصب کنتورهای هوشمند مجهز شدن این کنتورها به قرائت از دور مورد توجه و مدنظر است.

مصری اجرای سه طرح مطالعاتی نظیر به‌روز کردن بیلان دشت‌ها و جلب مشارکت مردم در قالب تشکل‌های آب‌بران را یادآور شد و تصریح کرد: باید در اجرای این طرح‌ها جهادکشاورزی و دیگر دستگاه‌های متولی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها با اولویت در سه دشت اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال اجرا می‌شود، ادامه داد: ما در دشت مغان با مشکل خاص در منابع آب زیر‌زمینی روبه‌رو نیستیم.

مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیر‌زمینی استان اردبیل موضوع فرونشست دشت اردبیل را به عنوان یک اولویت یادآور شد و بیان کرد: هر چند میزان دقیق فرونشست در استان اردبیل مشخص نشده اما با افت سطح آب سفره‌های زیر‌زمینی نگرانی‌ها در این زمینه بیشتر است.

مصری گفت: امیدواریم با نظارتی که اکیپ‌های کنترلی و گشت‌های نظارتی ما انجام می‌دهند جلوی این امر گرفته شده و با اجرایی شدن 15 پروژه در حوزه احیا و تعادل‌بخشی منابع آب با اعتبار 6 میلیارد و 400 میلیون تومان بتوان بخشی از این مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار