رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت: ششمین دوره همایش تئاتر عاشوراییان همدان اوایل آذرماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 12 November 2015
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت: ششمین دوره همایش تئاتر عاشوراییان همدان اوایل آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش فارس؛داوود ابوترابی با تاکید بر حفظ و اشاعه فرهنگ و پیام قیام امام حسین (ع) و یارانشان اظهار کرد: ششمین همایش تئاتر عاشوراییان همدان با هدف ترویج بیشتر پیام این واقعه عظیم، در دو بخش نمایش صحنه‌ای و تعزیه (شبیه‌خوانی) به مدت 6 روز از 30 آبان تا پنجم آذرماه با حضور گروه‌های مختلف تئاتر مذهبی استان در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان برگزار می‌شود.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته سعی داریم همایش امسال تئاتر عاشوراییان هدفمندتر و تأثیرگذارتر از دوره‌های گذشته برگزار شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت: در این همایش، نمایش مذهبی «شهادت خوانی شمعون و شهرزاد» به کارگردانی محمد قاسمی از ملایر، نمایش «دیار عاشقان» به کارگردانی حمیدرضا علیخانی از رزن، نمایش «در قاب ماه» به کارگردانی غلامرضا ناصری از تویسرکان، نمایش «مرا همیشه گمشده‌ای بود» به کارگردانی اکبر مرادی کامیاب و نمایش «راویان کربلا» به کارگردانی رضا روان هر دو از همدان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این نمایش‌ها، سه نمایش تعزیه (شبیه‌خوانی) گروه شبیه‌خوانی سیدالشهدای شهر مریانج به سرپرستی حبیب‌الله فرزین نوا به صورت روزانه (هر روز یک نمایش) در دو نوبت صبح (اجرای ویژه مدارس) و عصرها ساعت 18 برای اجرای عموم به روی صحنه خواهد رفت.

ابوترابی ضمن دعوت از علاقه‌مندان و دوستداران نمایش‌های مذهبی برای حضور در محل اجرای این نمایش‌ها گفت: پنجم آذر ماه نیز مراسم اختتامیه ششمین همایش تئاتر عاشوراییان همدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم با حضور مسئولان، هنرمندان و هنردوستان در مجتمع فرهنگی شهید آوینی برپا می‌شود که از نفرات و گروه‌های برتر شرکت‌کننده تجلیل خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار