مدیرعامل ستاد دیه کشور:
مدیرعامل ستاد دیه کشور از وجود 5 هزار زندانی چک در زندان‌ خبرداد و گفت: پیگیر ثبت شیوه زندان‌بانی اسلامی در سازمان ملل هستیم.
کد خبر: ۱۲۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 12 November 2015
مدیرعامل ستاد دیه کشور از وجود 5 هزار زندانی چک در زندان‌ خبرداد و گفت: پیگیر ثبت شیوه زندان‌بانی اسلامی در سازمان ملل هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اسدالله جولایی پیش از ظهر امروز در دیدار کارکنان ستاد دیه استان کرمانشاه با آیت‌الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمانشاه، عمده‌ترین تخلفات محکومان مالی جرائم غیرعمد را مربوط به مهریه، تخلفات رانندگی، نفقه، تصادفات، چک غیر کلاهبرداری و تصرف در مال مردم عنوان کرد.

وی تعداد زندانیان بدهکار چک در کشور را 5 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از زمان بدو تأسیس ستاد دیه کشور طی 25 سال 90 هزار نفر از محکومان جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: مسئولان در بحث جرائم مالی زندانیان غیرعمد به علت کم‌کاری مقصر هستند و به خاطر این اهمال شاهد پر شدن زندان‌ها از این افراد هستیم.

جولایی با بیان اینکه سال گذشته در حوزه جرائم غیرعمد 300 میلیارد تومان از سوی شاکیان گذشت انجام شده است، افزود: در حال حاضر بیشترین تلاش را در حوزه قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث داریم که به زودی تصویب می‌شود.

وی با تصریح اینکه به دنبال ثبت شیوه زندان‌بانی اسلامی در سازمان ملل ثبت کنیم، بر فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش تخلفات رانندگی و مهریه‌ به‌عنوان مهمترین عوامل جرائم غیرعمد تأکید و آن‌را از اولویت‌های ستاد دیه عنوان کرد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان داشت: با توجه به اینکه بسیاری از فقها تخلفات رانندگی را حرام اعلام کرده‌اند، در این زمینه باید فرهنگ‌سازی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار