معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: نخستین مجمع هیئت ورزش دانش‌ آموزی با هدف تسهیل امور مسابقات دانش ‌آموزی استان مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲ 11 March 2015
  مهدی دمنه در نخستین مجمع عمومی هیئت ورزش دانش آموزی استان مرکزی با اشاره به اینکه فدراسیون این مجمع چندین سال است که شکل گرفته ولی با مشکلات و چالش‌هایی مواجه است اظهار داشت: مجمع عمومی این هیئت در حال حاضر با توجه به رفع مشکلات و چالش‌های موجود شکل گرفته و بستر برای انتخابات فدراسیون نیز آماده شده است.

وی افزود: دراردیبهشت ماه فرآیند انتخابات فدراسیون انجام می‌شود و اساسنامه فدراسیون توسط مراجع ذیصلاح تایید و آیین نامه هیئت‌های ورزشی به منظور گسترش رشته‌های ورزشی در بین دانش آموزان و مدارس ایجاد می‌شود.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: هیئت‌های ورزشی می‌توانند در راستای رشد و توسعه ورزش در مدارس به ویژه ایجاد فضاهای شاد و مفرح تاثیرگذار باشند که تشکیل انجمن‌های ورزشی، تشکیل تیم‌های ورزشی، برگزاری مسابقات، ایجادزمینه‌های همکاری با فدراسیون ورزش دانش‌ آموزی و ایجاد شرایط شناسایی استعدادهای ورزشی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف این هیئت است.

دمنه با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی دانش آموزان از دهه سوم فروردین آغاز می‌شود و تا 13 اردیبهشت ادامه دارد گفت: در سال گذشته 264 دانش آموز به مسابقات کشوری اعزام شدند که از این تعداد 102 نفر را دانش آموزان دختر و مابقی را پسران تشکیل دادند که این اعزام‌ها نیز بر اساس بودجه و اعتبارات موجود انجام شده و اگر این اعتبارات افزایش داشته باشد تعداد بیشتری  به مسابقات اعزام می‌شوند.

وی افزود: در سطح مسابقات استانی سال گذشته 4 هزار و 351 نفر درمسابقات شرکت کردند و در مسابقات سطح شهرستانی نیز 26 هزار و 354 نفر در مسابقات ورزشی دانش آموزان شرکت کردند و نیز بیش از 60 هزار دانش آموز در المپیاد درون مدرسه‌ای شرکت داشتند.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: مطابق با شاخص برنامه پنجم توسعه ما باید 11 درصد دانش آموزان را تحت پوشش مسابقات قرار می‌دادیم که این رقم 15 درصد بوده  که در بخش پسران 11.7 درصد و دربخش دختران  17 درصد را تحت پوشش مسابقات ورزشی قرار داده‌ایم.

دمنه با اشاره به اینکه استان مرکزی در این مسابقات باید تلاش خود را ببیشتر کند و به جذب اعتبارات نیز بپردازد گفت: استان مرکزی با 312 امتیاز رتبه 11 را در بخش پسران به خود اختصاص داده و در بخش دختران اعزام کمتری را داشته و با 66 امتیاز در این بخش بیستمین استان کشور است.

وی افزود: طبق اعلام فدراسیون اولویت برگزاری مسابقات ورزشی اول ابتدایی و دوم راهنمایی بوده که این مهم در دوره متوسطه در رشته‌هایی که اعزام برون مرزی وجود داشته انجام می‌شود و مسابقات ورزشی و برگزاری آن در متوسطه دوم بسیار کمرنگ است.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر 24 انجمن فعال در رشته‌های ورزشی دانش آموزی داریم که باید تلاش شود تا بتوانیم تقویم اجرایی مسابقات را داشته باشیم و بدانیم تا پایان سال چه اتفاقاتی قرار است بیفتد و مطابق با آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود و این مهم نیز منوط به داشتن اعتبارات کافی است که باید با جدیت دنبال شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار