مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان:
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه 176 هزار عضو در کتابخانه های استان وجود دارد، گفت: این رقم برای جمعیت استان بسیار کم و آمار مناسبی نیست.
کد خبر: ۱۲۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵ 13 November 2015
حجت الاسلام سید لطف الله سپهر در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اظهار کرد: در حالی که مجربترین پرسنل به این اعضا خدمات می دهند اما تعداد اعضای کتابخانه های استان کم است.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان بیش از 480 نیروی متخصص در عرصه کتاب و کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی به مردم استان خدمت می کنند، یادآور شد: در استان خوزستان 217 باب کتابخانه وجود دارد که این رقم به ازای هر 21 هزار نفر یک کتابخانه است.

سپهر افزود: در استان خوزستان 95 هزار و 700 متر فضای کتابخانه ای وجود دارد که به ازای هر نفر حدود دو متر می شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان در ادامه گفت: کتاب در مکتب اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است و به واسطه قلم و کتاب است که انسان به فضیلت رسید.

وی افزود: دانایی و خواندن و علم آموزی یکی از واجبات دینی مسلمانان است و امروز در جمهوری اسلامی در حکومتی اسلامی زندگی می کنیم که این واجبات را باید برپا داریم.

سپهر از خیرین استان در خصوص ساخت کتابخانه درخواست مشارکت کرد و اضافه کرد: در عرصه ساخت کتابخانه و ترویج سنت حسنه کتابخوانی خیرین ما باید وارد کار شوند و در امر ساخت کتابخانه همت کنند تا با استاندارد فاصله کمتری داشته باشیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های استان را 239 میلیون جلد کتاب اعلام کرد و افزود: در هفته کتاب 19 نمایشگاه کتاب با تخفیف ویژه در 19 شهرستان استان برگزار می شود که امیدواریم شاهد استقبال خوبی از سوی هم استانی ها در این نمایشگاه ها باشیم.

وی در ادامه گفت: در هفته کتاب ساخت 17 باب کتابخانه جدید کلنگ زنی می شود و دو باب کتابخانه در شهرستان های شوش و رامهرمز افتتاح خواهد شد.

هفته کتاب و کتابخوانی از 24 آبان همزمان با درگذشت علامه محمدحسین طباطبایی آغاز می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار