کد خبر: ۱۲۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶ 14 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا گفت: تندباد بامداد شنبه (23 آبان ماه) شهرستان مرزی بندر آستارا خسارت جانی و مالی قابل توجهی نداشت.

وحید پورحضرت،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، اظهار کرد: با توجه به وزش باد شدید که از نخستین ساعات بامداد شنبه در سطح شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز شد، ستاد بحران شهرستان به حالت آماده باشد در آمدند.

وی ادامه داد: این تندباد که ایستگاه سینوپتیک شهرستان، سرعت وزش آن را 72 کیلومتر بر ساعت ثبت کرده است، باعث سقوط درختان و شکسته شدن شاخ و برگ آنها در سطح معابر عمومی و پارک‌ها شد.

پورحضرت، به گزارش نشدن تلفات انسانی در این حادثه سخن گفت و افزود: تاکنون خسارت قابل توجهی به هیچیک از منازل مسکونی و اماکن دولتی سطح شهرستان وارد نشده است.

در ادامه فردین فرتوت نیا، رئیس ایستگاه سینوپتیک شهرستان آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، سرعت وزش این تندباد را 72 کیلومتر برساعت عنوان و بیان کرد: این تندباد از سمت شمال و شمال غرب در حال وزیدن بود که به مدت یک و نیم ساعت باعث ایجاد ترس و وحشت در میان هموطنان شد.

وی به بارش باران طی آبان ماه سالجاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای آبان ماه تاکنون 9 .480 میلی‌متر بارش باران در ایستگاه سینوپتیک شهرستان ثبت شده است که این بارش در 30 روز ماه آبان سال 1393 رقمی معادل

5‌ .‌407 میلی‌متر بوده است.

وی در پایان اضافه کرد: میانگین بارش بلند مدت اقلیمی شهرستان آستارا در کل آبان ماه 4 . 218 میلی‌متر است.

به گزارش ایسنا، در پی وزش این تندباد بر تعدادی از تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی و علایم راهنمایی و رانندگی، درختان سطح پارک‌ها و معابر عمومی، سفال‌ها و ایرانیت‌های سقف تعدادی معدودی از منازل و سایه بان‌های اماکن تجاری خسارت‌هایی وارد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار