کد خبر: ۱۲۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 15 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، نخستین کتابخانه تخصصی ویژه کودکان در استان گیلان و در شهر رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین کتابخانه تخصصی ویژه کودک پیش از ظهر یک‌شنبه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی این استان در شهر رشت افتتاح شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در استان به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه نگاه برخی از مدیران تنها به پروژه های عمرانی معطوف بوده و کمتر توجهی به اجرای پروژه های فرهنگی دارند که لازم است تا در این باره تغییراتی اساسی در ذهنیت مدیران درباره اجرا و بهره برداری از موارد فرهنگی به وجود آید.

محمد احمدی پور با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی باید به یکی از مطالبات ویژه مردم تبدیل شود تصریح کرد: یکی از بهترین راهکارها برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه، ایجاد کتابخانه در عمق محلات است.

وی افزود: ایجاد کتابخانه در سرای محلات بهترین راه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین افراد جامعه و حساس کردن آنها نسبت به وضعیت کتاب وکتابخوانی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان همچنین با اشاره به لزوم گسترش فضای مطالعه در سطح استان گفت: اگر چه سرانه فضای مطالعه در استان گیلان پایین است ولی می توان امیدوار بود که با افتتاح کتابخانه مرکزی رشت که از مهمترین مطالبات فرهنگی مردم گیلان است، سرانه فضای مطالعه در استان بهبود یابد.

کتابخانه تخصصی «کودکان باران» نخستین کتابخانه ویژه کودک در استان گیلان و دومین کتابخانه در کشور است که با هدف علاقه مند کردن کودکان و نوجوانان دو تا ۱۲ سال به کتاب و کتابخوانی افتتاح شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار