معاون سازمان حج و زيارت گفت : تاکنون ۹۷۵ هزار نفر براي حضور در مراسم اربعين حسيني در سامانه سما ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۱۲۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 16 November 2015
حميد محمدي در برنامه تيتر  امشب شبکه خبر با موضوع اربعين و تمهيدات صورت گرفته براي زائران حسيني افزود: مسئوليت  مستقيمي که بر عهده  سازمان حج و زيارت در اين زمينه نهاده شده موضوع اعزام ، اسکان و تغذيه در داخل مرزهاي ايران است  .
 
 
وي گفت : همچنين سازمان حج وزيارت  11 دفتر در شهرهاي قم ، تبريز ، ساري ، شيراز ، کرمان ، يزد ، کرج ، ايلام ، خرمشهر ، سوسنگرد و تهران  را تجهيز کرده است و کادر کنسولگري عراق در اين دفاتر براي صدور رواديد مستقر شده اند .
 
 
محمدي افزود : حدود دو هزار دفتر زيارتي در سراسر کشور وجود دارد و تلاش کرديم تا از طريق وزارت خارجه  کار صدور رواديد سرعت بيشتري  بگيرد اما متاسفانه تاکنون  صدور رواديد فقط در چهار دفتر  کرج ، قم ، تبريز و شيراز  صورت مي گيرد .
 
 
وي گفت : هفت دفتر باقي مانده هنوز امکانات لازم  براي صدور رواديد در اختيار ندارند .
 
 
معاون سازمان  حج و زيارت با اشاره به اينکه  تجربه سال قبل در خصوص طراحي  سامانه سما تجربه خوبي بود  گفت : متقاضيان  حضور در مراسم اربعين حسيني بايد در اين سامانه  ثبت نام کنند  .
 
 
محمدي افزود : متقاضيان تا فرصت است بايد در اين سامانه ثبت کنند و زمان ثبت نامشان را به تاخير نياندازند .
 
 
وي گفت : چنانچه تجهيزات  مربوط به صدور ويزا در دفاتر به صورت کامل وجود داشته باشد صدور رواديد زمان زيادي نخواهد برد  و يک روزه مي توان آن را صادر کرد .
 
 
محمدي با اشاره به اينکه  امکان  صدور انفرادي هم امکانپذير است گفت: اما با توجه به اينکه  هزينه رواديد انفرادي بيشتر از گروهي است و صدور آن نيز قدري نسبت به  انفرادي طول مي کشد توصيه مي شود علاقه مندان به صورت  گروهي  ثبت نام کنند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار