مدیر گروه تنوع زیستی، فضای سبز و منظرشهری ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: تراکم سفید بالک ها هیچ ربطی به دریاچه چیتگر ندارد.
کد خبر: ۱۳۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 17 November 2015
یحیی چهرآذر با بیان اینکه هرچقدر از سمت غرب به مرکز شهر پیش می رویم تراکم سفید بالک ها بیشتر می شود، افزود: کمترین گزارش برای تراکم جمعیت سفید بالک ها به ترتیب در مناطق 22، 21، 1و 5 است و این درحالیست که تراکم سفید بالک ها در مناطق مرکزی و گرمتر بیشتر دیده می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چرخه زندگی این حشره هیچ ارتباطی با آب ندارد و درصورتیکه دریاچه چیتگر تاثیری بر اقلیم محلی می گذاشت می بایست بیشترین تراکم در مناطق غربی و اطراف دریاچه چیتگر بوده در صورتی که گزارشات، مشاهدات و بازدیدهای محلی خلاف آن را نشان داد.

چهرآذر در ادامه با بیان اینکه تراکم این سفید بالک ها به ترتیب در مناطق 12، 11 و 6 بیشتر است یادآورشد: در مناطق مرکزی به علت آلودگی هوا و افزایش گرمای هوا سفید بالک ها بیشتر دیده می شوند.

مدیر گروه تنوع زیستی و فضای سبز و منظرشهری شهرداری تهران، با بیان اینکه تکثیر سفید بالک ها از اوایل سال شروع می شود، اظهار کرد: با توجه نحوه تکثیر، تراکم این حشرات در فصل گرما به تدریج به اوج خود می رسد.

این مقام مسئول هم چنین افزود: سابقه این نوع طغیان در گونه دیگری از سفید بالک در ایالات متحده آمریکا گزارش گردیده که بیش از 19 ایالت را در بر گرفت و پنج سال به طول انجامید که از طریق روش بیولوژیک جمعیت این گونه کنترل گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار