گزارشی گزیده از سفر رئیس سازمان محیط زیست به فارس
جریمه شکار پلنگ 20 برابر شد/آزادسازی اراضی متصرفه را به شدت پیگیری می کنیم/مجلس کنونی لوایح چهارگانه محیط زیستی را تصویب کند/اولین جشنواره فیلم سبز در شیراز برگزار می شود/طرح های عمرانی باید ارزیابی زیست محیطی شوند/انعکاس برنامه های دولت در صدا و سیما حق مدیران است
کد خبر: ۱۳۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 17 November 2015
تابناک فارس گزارشی گزیده از سخنان رئیس سازمان محیط زیست در سفرش به شیراز تهیه کرده است.

جریمه شکار پلنگ 20 برابر شد
معصومه ابتکار در دیدار با مقامات قضایی استان فارس اظهار داشت: تصمیم 20 برابر شدن جریمه شکار پلنگ ایرانی در شورای عالی محیط‌زیست کشور تصویب شده است.
وی افزود: شورای عالی محیط‌زیست کشور برای سایر جانداران حیات‌وحش، میزان جریمه را به پنج برابر نسبت به گذشته افزایش داده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور همچنین گفت: هم‌اکنون 11 درصد از مساحت کشور تحت حفاظت ما است که باید این مقدار به 16 درصد برسد.

آزادسازی اراضی متصرفه را به شدت پیگیری می کنیم

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه آزادسازی اراضی متصرفه از ید متصرفان یکی دیگر از مواردی است که در سال‌های اخیر به شدت پیگیری شده،از رفع تصرف 240 هکتار زمین دولتی در فارس خبر داد و گفت : هزاران هکتار دیگر از عرصه های طبیعی در کشور آزاد سازی و از تصرف افراد متخلف خارج شده است.

مجلس کنونی لوایح چهارگانه محیط زیستی را تصویب کند
معصومه ابتکار خواستار تصویب لوایح چهارگانه زیست محیطی شامل لایحه هوای پاک، خاک سالم، حفاظت از تالاب‌ها و ارزیابی‌های زیست محیطی در مجلس کنونی شد و ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس آینده دغدغه محیط زیستی داشته باشند.

اولین جشنواره فیلم سبز در شیراز برگزار می شود
معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدامات سازمان محیط زیست در حوزه فرهنگی از برگزاری اولین جشنواره فیلم سبز در شیراز خبر داد.

طرح های عمرانی باید ارزیابی زیست محیطی شوند
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : همه طرح های عمرانی در کشور باید پیوست مطالعات زیست محیطی داشته باشد.
ابتکار با اشاره به جلوگیری از عملیات احداث برخی پروژه های عمرانی گفت:اگر محیط زیست پروژه ای را متوقف می کند هدفش جلوگیری از توسعه نیست،بلکه میخواهیم کشور تبدیل به بیابان نشود؛مردم باید در محیطی سالم و شاداب زندگی کنند و زوال طبیعت یعنی زوال انسان.

انعکاس برنامه های دولت در صدا و سیما حق مدیران است

معصومه ابتکارگفت: صدا و سیما باید بتواند از خط و مشی خود به عنوان رسانه ملی صیانت کند.
وی انعکاس برنامه های دولت در صدا و سیما را حق مدیران ملی دانست و گفت: ما وظیفه داریم به عنوان یک مدیر ملی استفاده متناسبی از رسانه ملی برای ترویج فرهنگ محیط زیست، تشویق و ترویج برنامه های زیست محیطی دولت و پاسخگویی به مردم داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار