رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت: 30 آبان در نخستین روز از همایش تئاتر عاشورائیان همدان نمایش «مرا همیشه گمشده‌ای بود» روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۱۳۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ 21 November 2015
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت: 30 آبان در نخستین روز از همایش تئاتر عاشورائیان همدان نمایش «مرا همیشه گمشده‌ای بود» روی صحنه می‌رود.

به گزارش فارس؛داوود ابوترابی اظهار کرد: در همایش تئاتر عاشوراییان امسال آخرین آثار مذهبی و عاشورایی هنرمندان حوزه نمایش استان در دو بخش صحنه‌ای و تعزیه(شبیه‌خوانی) به مدت 6 روز از 30 آبان تا پنجم آذرماه در مجتمع شهیدآوینی همدان روی صحنه می‌روند.

وی با اشاره به همکاری سازمان بسیج هنرمندان و دفتر انجمن هنرهای نمایشی همدان برای برگزاری این همایش گفت: در روز نخست این همایش، نمایش «مرا همیشه گمشده‌ای بود» به نویسندگی نیما بگلریان و کارگردانی اکبر مرادی کامیاب و بازیگری هنرمندانی همچون رها اسکندری، محمد طالبی، سید مهرداد حسینی و... برای علاقه‌مندان اجرا خواهد شد.

ابوترابی گفت: نمایش‎های منتخب برای اجرا در ششمین دوره همایش تئاتر عاشورائیان همدان در دو سانس صبح (ویژه مدارس) و عصر (ساعت 16:30) اجرا شده که شرکت در اجراهای عصر برای عموم مردم آزاد است.

وی با تاکید بر اینکه اجراهای صحنه‎ای به صورت روزانه است، گفت: در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه هفته جاری و از ساعت 15:30 گروه شبیه‎خوانی (تعزیه) سیدالشهدای شهر مریانج نیز به اجرای شبیه‌خوانی (به ترتیب) حضرت مسلم بن عقیل (ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت علی‎اکبر(ع) در مقابل درب مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی خواهد پرداخت.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان افزود: در روزهای آتی نیز به ترتیب نمایش‌های «در قاب ماه» به کارگردانی "غلامرضا ناصری" از تویسرکان، «راویان کربلا» به کارگردانی "مهدی کوثری"، نمایش «شهادت‌خوانی شمعون و شهرزاد» به کارگردانی "محمد قاسمی" از ملایر، نمایش «او می‌آید» به کارگردانی "بهنام میرزائی" و نمایش «دیار عاشقان» به کارگردانی "حمیدرضا علیخانی" از رزن به روی صحنه خواهند رفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار