با حضور قائم مقام جهاد کشاورزی، استاندار اردبیل و مسئولان محلی بزرگترین پروژه آب و خاک استان در قالب پایاب سد خداآفرین در شهرستان بیله‌سوار کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۱۳۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ 19 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صبح امروز و با حضور آقایی قائم مقام وزیر و معاون پارلمانی این وزارتخانه به همراه مجری پروژه‌های مرزی و استاندار اردبیل، نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس و جمعی از مسئولان برگزار شد فاز اول عملیات اجرایی پایاب سد خداآفرین آغاز شد.

رئیس جهادکشاورزی استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: امروز در دشت مغان عملیات اجرایی شبکه آبیاری فرعی ناحیه دوم عمرانی پایاب سد خداآفرین عملا آغاز شد.

عدیل سروی افزود: برای اجرای این طرح‌ها یعنی مهار آب‌های مرزی از سوی مقام معظم رهبری در سطح کشور 8.5 میلیارد دلار از محل اعتبارات آب‌های مرزی و صندوق ذخیره ارزی اختصاص یافته و سهم این استان یک میلیارد دلار است که در سال گذشته در سفر هیئت دولت به استان رئیس جمهور خبر نویدبخش را در غالب 83 هزار هکتار از اراضی این استان که به سیستم آبیاری بارانی مجهز خواهند شد که از آن 62 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین در طول چهار سال عملیاتی خواهد شد که خوشبختانه فاز اول آن در ناحیه دوم عمرانی در مساحت 12 هزار و 500 هکتار با اعتبار 270 میلیارد تومان آغاز شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار